Lomalle lähdössä? Katso näppärät vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen Lue lisää

Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Kaikki artikkelit

Mobiilitarpeet ja tietoturva kerralla kuntoon – Case Auraprint

2 min

Johtava ja innovatiivinen – 130-vuotias Auraprint on etiketöintiratkaisuihin erikoistunut painotalo ja edelläkävijä, jonka tuotteet komeilevat suomalaisten lempituotteissa. 

Auraprint tunnetaan sen monipuolisista tuotetarroista, wrap-around-etiketeistä, sleevereistä, erikoisetiketeistä, lipuista ja lomakkeista. Niihin on pakattu monet suomalaisten rakastetuimmat tuotteet. Painotalo työllistää 90 henkilöä, joiden yhteydenpidon täytyy toimia nopeasti ja turvallisesti painamisen hektisessä maailmassa.

Kaksi vuotta sitten Auraprint lähti etsimään yhteistyökumppania, joka voisi tarjota sille selkeän, helpon ja ketterästi päivittyvän mobiilihallinnan laitteineen ja palveluineen. Sellainen kumppani löytyi Teliasta, joka oli jo pitkään vastannut yrityksen mobiili- ja nettiliittymistä. 

”Syitä mobiilihallinnan ja elinkaaripalvelun ostamiseen oli monta. Ensinnäkin halusimme keskittää hankinnat yhteen paikkaan. Toiseksi halusimme, että mobiililaitteet saapuvat niiden käyttäjille täysin käyttövalmiina, ohjelmistot ja asetukset asetettuina. Kolmanneksi halusimme vähentää työtaakkaa, joka syntyy mobiililaitteiden hallinnasta”, kertoo Auraprintin IT-päällikkö Mikko Rantanen.

Ratkaisuksi valikoitui Telia mobiilihallinta yhdistettynä Telia elinkaaripalveluun. Palvelu sisältää mobiililaitteiden eli älypuhelimien ja tablettien hankinnan, ohjelmistojen ja asetusten esiasennuksen, tietoturvan, huoltopalvelun, käyttötuen ja laitteiden turvallisen hävittämisen niiden elinkaaren päässä. 

Palvelun avulla sovellusten asennukset ja päivitykset hoituvat hetkessä toisin kuin käsipelillä, joka voi helposti viedä useita tunteja. 

”Kun saamme laitetoimitukset, voin luovuttaa ne työntekijöillemme ilman, että minun tulisi tehdä laitteille mitään. Jos tulee mitään tarpeita tai ongelmia, voin ottaa yhteyttä Telian asiakaspalveluun ja pyytää heitä tekemään etäkäyttäjinä tarvittavat muutokset laitteisiin ja ohjelmistoihin”, toteaa Rantanen.

Tarvittavat toimenpiteet voidaan tehdä käyttäjä- tai käyttäjäryhmäkohtaisesti, esimerkiksi huomioiden vain Auraprintin painajat tai myyntihenkilöt. Mobiilihallinnan avulla jokaisen työntekijän sovellukset ja tiedostot ovat aina ajan tasalla.

”Tärkeä osa palvelua on tietysti tietoturva, sillä sähköpostissa ja Office-ympäristössä liikkuu arkaluontoisia tiedostoja todella paljon. Koska tietoturva-asetuksemme ovat yhdenmukaiset ja automaattiset, vältämme heikot lenkit tietoturvallisuudessa.

Auraprintissä Telian tarjoamaan ratkaisuun ollaan oltu erittäin tyytyväisiä.

”Aiomme ehdottomasti jatkaa yhteistyötä – myöhemmin mahdollisesti myös tietokoneiden saralla.”

Pistetäänkö teillekin tulemaan käyttövalmiit mobiililaitteet?

Lue lisää
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat
Edellinen artikkeli
Vaikka tekisit töitä kellon ympäri, et pystyisi samaan: ohjelmistorobotti on sata kertaa sinua tehokkaampi
Robotit ovat tuttu näky teollisuudessa ja vähitellen ohjelmistorobotit ovat hiipimässä toimistoihin.
Seuraava artikkeli
”Nyt on paras aika siirtyä sähköiseen taloushallintoon”
Telian taloushallintokilpailun voittajat siirtyivät sähköiseen taloushallintoon.

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen liittymä- ja laitetilaukset pitää toistaiseksi tehdä erikseen. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen laitevalikoimamme on tilattavissa toistaiseksi eri kaupasta kuin liittymämme. Siirry ostoksille haluamaasi kauppaan.

Tilaa laitteet
Tilaa liittymät