Luurinmetsästyspäivät ovat käynnissä Katso tarjoukset
Sonera on nyt Telia.
Usein laskun tarina loppuu sen maksamiseen. Mikä menetetty tilaisuus yritykselle, joka on saanut hetkeksi tärkeimmän eli asiakkaansa huomion. Miksi ei samalla kertoisi omista tuotteista, palveluista ja ajankohtaisista kuulumisista?
Kuvittele 23 miljoonaa laskua. Se tarkoittaa myös 23 miljoonaa asiakaskohtaamista.
Tämä määrä on vuodessa Soneran hyppysissä, kun se lähettää laskuja yksityis- ja yritysasiakkailleen. Sähköpostin, verkkopankin tai postin kautta.
"Meillä Sonerassa lasku on enemmän kuin vain lasku. Se on myös loistava markkinointikanava. Kerromme laskuissamme räätälöidysti asiakkaillemme sopivista Soneran palveluista, uutisista tai toivotamme vaikka hyvää vappua", Soneran laskutuksen kehitysjohtaja Petri Rajala sanoo.
Markkinointitutkimukset osoittavat, että personoitu viesti luetaan todennäköisemmin kuin suoramarkkinointikirje.
"Pystymme yksilöimään asiakkaidemme profiileja ja mahdollisia tarpeita hyvinkin tarkasti. Jos huomaamme, että Soneran mobiiliasiakkaalla ei ole esimerkiksi Spotifyta, voimme tarjota laskussa lisäpalvelua hänen käyttöönsä", Financial Services -yksikön johtaja Miika Salo kertoo.
“Personoitu lasku antaa täydet mahdollisuudet mihin vain”
Soneran personoiduista laskuosaamisesta voivat hyötyä myös muut yritykset. Sonera starttasi uuden Laskutuspalvelunsa runsas vuosi sitten. Sen asiakkaina ovat muun muassa Helsingin kaupunki ja Kymenlakson Sähkö, joiden päätavoitteena on lisätä sähköistä laskutustaan.
“Personoimme yritysasiakkaidemme lähettämiä laskuja heidän toiveidensa mukaan. Yritykset käyttävät laskua omien palveluidensa esilletuomiseen ja lisämyyntiin”, Miika Salo sanoo.
Sonera kannustaa omia kuluttaja-asiakkaitaan siirtymään sähköisiin laskuihin. Jo yli 64 prosenttia Soneran laskuista on sähköisiä.
"Sähköiset laskumme mahdollistavat monenlaiset näyttävät ja hauskatkin elementit. Ne saavat värikkyydellään ja variaatioillaan huomiota. Ne ovat myös käteviä siksi, että asiakkaat voivat itse muun muassa siirtää laskunsa maksupäivää. Samalla asiakaspalvelun työ vähenee”, Miika Salo kertoo.
Salo naurahtaa katsovansa nykyään myös kotiin saamiaan laskuja uusin silmin."Mietin millaista kaikkea suoramarkkinointia yritykset pystyisivät tekemään laskuillaan. Esimerkiksi autoliike voisi tarjota lisäpalveluina asiakkailleen kesärenkaita tai auton lisävarusteita. Oikealle asiakaskunnalle kohdennettu markkinointi iskee suoraan hermoon."
Jos haluat tietää lisää Sonera Laskutuspalvelusta, ota yhteyttä Miika Saloon. miika.salo@teliasonera.com, 040 302 4904
Voit myös tutustua Telia Laskutuspalveluun tästä.
Lue myös, miten voit leikata laskutuspalvelulla kulut puoleen.