Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Kaikki artikkelit

Aurinkoisempia työpäiviä sekä asiakkaille että työntekijöille – case Sininen Meteoriitti

2 min

Parempia työpäiviä ja palveluita – niitä IT-yritys Sininen Meteoriitti haluaa tarjota asiakkailleen. Yritys tunnetaan erityisesti SharePoint-palveluntarjoajana ja vuonna 2016 se valittiin Microsoftin vuoden kumppaniksi.

Sinisen Meteoriitin päätuote on sen kehittämä Valo Intranet, joka taipuu ketterästi nykyaikaisen organisaatioviestinnän tarpeisiin ja jota voi käyttää muun muassa mobiilipäätelaitteella.

Myös oman henkilöstön arjen tulee olla jouhevaa. Työntekijöilleen Sininen Meteoriitti hankkii laitteet palveluna Telialta. Työpuhelimet ja tietokoneet hankitaan kuukausimaksullisena palveluna, joka sisältää vakuutuksen sekä huoltopalvelun ja lainalaitteen huollon ajaksi. Sopimuskauden lopuksi laitteet kierrätetään tietoturvallisesti.

”Olemme käyttäneet Telian palvelua syksystä 2016 lähtien ja tähän mennessä olemme olleet hyvin tyytyväisiä”, Sinisen Meteoriitin IT Manager Tommy Tauriola kehaisee. ”Laitteet palveluna toimitettuna on ollut varsin toimiva konsepti, ja myös lainalaite huollon aikana on ollut kätevä. Meidän työntekijät ovat pystyneet asioimaan näissä tilanteissa suoraan Telian kanssa, mikä on vähentänyt meidän IT:n työkuormaa”, Tauriola selvittää.

Hän on tyytyväinen erityisesti siihen, että palvelu on kattava.

”Kun laitteet hankitaan itse joltakin toimittajalta, joudutaan käyttämään aikaa esimerkiksi takuuasioiden hoitamiseen. Käytöstä poistetut laitteet pitää toimittaa asianmukaisesti kierrätykseen niiden tultua elinkaarensa päähän ja ne pitää myös tyhjentää tietoturvallisesti. Tämä rumba on jäänyt pois, kun saamme kaikki palvelut yhdessä paketissa.”

Sinisen Meteoriitin omat työntekijät tekevät myös liikkuvaa työtä. Mahdollisissa ongelmatilanteissa onkin näppärää, kun tilalle saa tarvittaessa lainalaitteen, ja puhelimen toimittaminen huoltoon on helppoa. Toisaalta kun yritys on täynnä IT-asiantuntijoita, työntekijät ovat teknisiä ongelmia kohdatessaan myös varsin omatoimisia.

”Myös palvelun hinta on ollut mielestäni järkevä. Kokonaisuutena voi siis todeta, että Telian palvelu on toiminut hyvin ja se on ratkaisuna meille juuri oikea”, Tauriola summaa.  

Toimivilla työvälineillä työ sujuu ketterästi. Nopeaa palvelua Sininen Meteoriitti lupaa myös omille asiakkailleen – oman, käyttäjäystävällisen intranetin yrityksen asiakkaat saavat käyttöönsä jopa viikossa. Sinisen Meteoriitin toteuttamassa ratkaisussa on kiinnitetty huomiota muun muassa palvelun sosiaalisiin ominaisuuksiin, jotta asiakasyritysten työntekijät pystyvät helposti viestimään keskenään.

”Olemme kansainvälistyvä yritys ja maailmalle olemme menossa ylpeästi nimenomaan omalla Valo Intranet -tuotteellamme. Se on Suomessa ollut menestys, ja nyt haluamme tarjota myös kansainvälisillä markkinoilla menestyskonseptiamme”, Tauriola sanoo.

Kiinnostuitko huolettomista ja joustavista palvelulaitteista?

Telia Palvelulaitteella huollot ja vakuutukset kuuluvat laitteesi kuukausihintaan.

Tutustu tarkemmin
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat Palvelulaite
Edellinen artikkeli
Salaamattoman sähköpostin tietoturva on täysi nolla
Sinunkin sähköpostejasi on helppo lukea ilman lupaa. Yhtä helppoa, kuin lähettää meiliä nimelläsi ...
Seuraava artikkeli
6 kultaista vinkkiä: chat osaksi yrityksen palvelumalleja
Kokeilimme itse ja koostimme neuvot, miten juurrutat chatin osaksi yrityksen toimintaa.