Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Tiesithän, että voit tehdä muutokset liittymiisi ja hakea lisää maksuaikaa helposti Yritysportaalissa. Lue lisää

Kaikki artikkelit

Case: Paytrail

3 min

Sonera on nyt Telia.

Verkkokaupankäynnin maksuliikenteeseen erikoistuneen Paytrailin liiketoiminnan kasvaessa taustalle tarvittiin luotettavampi tekninen ympäristö.

Telia Cygate toteutti kahden konesalin ratkaisun, jolla liiketoiminnan jatkuvuus varmistuu ja käyttökatkokset minimoituvat. Erityisen tärkeää tämä on rahaliikennebisneksessä, jossa katkoksia ei saa tulla. Väärässä paikassa yksikin minuutti voi tuntua äärimmäisen pitkältä.

Paytrail (ent. Suomen Verkkomaksut) tarjoaa palveluja, joilla ratkotaan verkkokaupan haasteita. Toiminnan tärkein periaate on turvallisuus – sekä kauppiaalle, verkkopalvelusta ostavalle kuluttajalle että yhteistyökumppaneina toimiville pankeille ja luottolaitoksille.

Alkuvaiheessa yhdessä laitesalissa ajettava virtualisoitu ympäristö oli riittävä, mutta liiketoiminnan kasvaessa tarpeet kasvoivat merkittävästi myös viranomaisvaatimusten tullessa ajankohtaisiksi. Teknisen ympäristön luotettavuutta oli nostettava, joten huomio siirrettiin palvelun jatkuvuuteen.

Kahdennettu konesaliratkaisu paransi palvelun vikasietoisuutta

Telia Cygate toimitti Paytrailille uuden, kahdennetun konesaliverkon korvaamaan vanhan järjestelmän. Kokonaispalvelukonsepti sisältää skaalautuvan järjestelmäalustan, kattavat hallinta-, valvonta- ja turvaratkaisut sekä liikenteenhallintapalvelut.

"Uuden ratkaisun myötä suorituskyky ja käytettävyys nousivat uudelle tasolle. Tärkeää on myös käyttökatkosten vähentyminen minimiin, sillä maksuliikenne katkeaa sivujen ollessa alhaalla", kertoo Paytrailin palvelujohtaja ja yrityksen perustaja Niko Lehtonen.

Kahdennetussa konesaliratkaisussa kriittiset komponentit kahdennettiin ja palvelusta tehtiin vikasietoinen asentamalla tietoliikenne ja palvelimet kahteen saliin. Käyttövarmuus varmistettiin pystyttämällä järjestelmä, jossa on kaksi edustapalvelua ja taustapalvelua sekä kuormanjakoteknologia-operaattorit. Palvelualusta kestää, vaikka toinen konesali tuhoutuisi.

"Suunnittelimme suorituskykyisen ympäristön, määritimme palvelutarpeet ja arvioimme laitetarpeet. Kohdennus oli helppoa, kun infrastruktuuri oli jo aikaisemmin rakennettu valmiiksi. Uudet palvelimet sijoitettiin olemassa oleviin saleihin", kertaa Telia Cygaten liiketoimintajohtaja Fredrik Brunberg.
Onnistunut yhteistyö jatkuu

"Olemme tyytyväisiä projektin onnistumiseen. Siirtymän aikana käyttökatkosta ei syntynyt lainkaan, sillä tuotannon yliheitossa toiminta ohjattiin suoraan taustalle rakennettuun uuteen ympäristöön", sanoo Lehtonen.

Paytrail on tehnyt pitkäjänteistä yhteistyötä Telia Cygaten kanssa vuodesta 2008.

"Asiantuntijuus, luotettavuus, asiakaslähtöisyys ja palvelun laatu määrittivät alussa Telia Cygaten valinnan. Yhteistyötä oli tässä projektissa helppo jatkaa. Jatkossa toimitettua ratkaisua on tarkoitus kehittää kasvattamalla sen suorituskykyä", kertoo Lehtonen.

Tarve

Teknisen ympäristön luotettavuuden lisääminen.

Ratkaisu

Kahdennettu konesaliverkko, joka varmistaa liiketoiminnan jatkuvuuden ja minimoi käyttökatkokset.

Paytrail

Paytrail (ent. Suomen Verkkomaksut) on alan johtava verkkokaupankäynnin maksuliikenteeseen erikoistunut yritys. Se tarjoaa palveluja, joilla ratkotaan verkkokaupan haasteita. Paytrail toimii yhteistyössä pankkien, maksuliikennettä harjoittavien yritysten ja luottolaitosten kanssa. Vuoden 2013 maksuvolyymi on arviolta 0,4 miljardia euroa. Henkilöstömäärä on 38, pääkonttori sijaitsee Jyväskylässä.

Yhdessä parempia palveluita

Telia Cygate on Soneran tytäryhtiö, ja yhdessä pystymme tarjoamaan entistäkin monimuotoisemmat asiakasratkaisut. Telia Cygaten palvelut ja osaaminen varmistavat yrityksellesi tietoturvalliset verkko-, konesali- ja pilvitoteutukset.

Kiinnostuitko konesaliratkaisuista?

Jätä yhteystietosi meille
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat
Edellinen artikkeli
Digitaalinen kuilu jakaa yrittäjäkunnan – puolet uskoo ja uskaltaa
Puolet yrittäjistä uskoo, että digitalisaatio vähentää muun muassa kustannuksia. Toinen puoli ei ...
Seuraava artikkeli
Case: Fintoto
Mikä yhdistää ravihevoset ja Cygaten? Oikea vastaus on Toto-pelit, jotka pyörivät Cygaten ...