Telia Company ostaa Bonnier Broadcastingin

Telia Company on saanut Euroopan komissiolta hyväksynnän Bonnier Broadcastingin yrityskaupalle.

Bonnier Broadcastingin yrityskauppa sinetöity   

Telia Company sai 12.11.2019 Euroopan komissiolta hyväksynnän Bonnier Broadcastingin yrityskaupalle. Kauppaan sisältyvät suomalaisen MTV:n lisäksi ruotsalainen TV4 ja suoratoistopalvelu C More.

Yhdessä meistä tulee pohjoismainen edelläkävijä, kun voimme luoda entistä parempia mahdollisuuksia pohjoismaiselle draamalle, viihteelle ja journalismille yhdistettynä ensiluokkaisiin yhteyksiin.

Vuonna 2018 kymmenen katsotuinta ohjelmaa Suomessa olivat kaikki kotimaisia, ja Ruotsissa vastaavasti yhdeksän kymmenestä. Pohjoismaisen sisällön kysyntä jatkuu siis vahvana. Tunnettuja sisältöjä Suomessa ovat mm. Kymmenen Uutiset, Salatut Elämät ja Putous.

Olemme ylpeitä tästä yrityskaupasta. Kunnioitamme yrityskaupassa muodostuvaa uutta rooliamme mediatalon omistajana ja varmistamme journalistisen riippumattomuuden jatkossakin.

Yrityskauppa allekirjoitettiin lopullisesti 2.12.2019. Nyt ryhdymme yhdessä luomaan asiakkaillemme uusia tapoja nauttia sisällöistä – haluamillaan laitteilla, olivatpa he missä tahansa.

 

Lisätietoja

Telia Finlandin mediapalvelu puh. 020 405 4000
Telia Finlandin viestinnän yhteystiedot 
Telia Finlandin uutishuone
Telia Companyn uutishuone

 

Tiedotteet medialle

   

Kysymyksiä ja vastauksia

Miksi Telia osti Bonnier Broadcastingin?

Haluamme olla uuden sukupolven teletoimija, ja tämä yrityskauppa on ollut Telian vuonna 2014 luodun strategian mukainen. Telia Companyn tavoitteena on tarjota kuluttajille parhaat sisältö- ja viestintäpalvelut yhdestä paikasta.

Media uutena toimialana luo meille uusia mahdollisuuksia, sillä yrityskaupan seurauksena meistä tulee vahva paikallinen toimija, joka pystyy paremmin kilpailemaan Pohjoismaissa aktiivisesti toimivien kansainvälisten suuryritysten kanssa.

Yrityskaupan myötä haluamme tuoda asiakkaiden ja katsojien saataville korkealuokkaista draamaa ja viihdettä, laadukasta journalismia ja suosittua urheilua kun yhdistymme Suomessa MTV:n kanssa. 

Miksi teleoperaattorit haluavat omistaa sisältöjä?

Käynnissä on perustavanlaatuinen muutos siinä, miten sisältöä tuotetaan, jaetaan ja kulutetaan. Se vaikuttaa alallamme kaikkiin toimijoihin: teleoperaattoreihin, mediatoimialaan ja koko yhteiskuntaa koskevaan muutokseen. 

Haluamme yhdistää Telian ensiluokkaiset verkot ja laajat myyntikanavat MTV:n ja C Moren suosittuihin mediasisältöihin Suomessa.

Miten asiakkaat hyötyvät?

Yhdistämällä edelläkävijöinä korkealaatuiset sisällöt ensiluokkaisiin yhteyksiin voimme tarjota asiakkaillemme uudenlaisia tapoja nauttia sisällöistä haluamillaan laitteilla, olivatpa he missä tahansa.

Mitä Telialle tarkoittaa MTV:n ja samalla uutistoiminnan omistajana toimiminen?

Arvostamme suuresti uutta rooliamme, jonka saamme ostaessamme Bonnier Broadcastingin. Ryhdymme siksi toimenpiteisiin, joilla haluamme varmistaa, että journalistinen riippumattomuus toteutuu medialiiketoiminnassa niin omistajan, hallituksen kuin yhtiön johdon toimesta.

Uudesta liiketoimintayksiköstä tulee Telia Companyn erillinen yksikkö, johon tullaan sisällyttämään myös vastaavan päätoimittajan tehtävät. Telia Companyn jo olemassa kattavat sisäiset eettiset käytännöt sekä compliance-politiikka laajennetaan kattamaan journalistinen riippumattomuus.

Milloin on odotettavissa, että kauppa saadaan päätökseen?

Odotusten mukaan kauppa saadaan päätökseen 2. joulukuuta 2019.