Takaisin

Telia Finlandin sertifioinnit laajenevat uusiin toimintoihin – ”Nyt koko Telia ONE -perheemme on sertifioitu yhteisesti”

2 min
Telia Finlandin sertifikaattien auditointi Telia Finlandin sertifikaattien auditointi

Telia Finlandin sertifioitujen johtamisjärjestelmien vuosittaisen arviointi tehtiin jälleen toukokuussa. Tarkastelun kohteena olivat laatu-, ympäristö-, työterveys- ja turvallisuusasiat sekä Helsinki Data Centerin tietoturva ja jatkuvuudenhallinta. Laadun- ja ympäristönhallinnan osalta tarkasteltiin myös Telia Inmics-Nebulan ja Telia Cygaten toimintoja, ja myös Telia Express-pisteiden toiminnot olivat ensimmäistä kertaa mukana arvioinneissa. Auditoinnit sujuivat erinomaisesti ja Telia Finlandin sertifioinnit laajenevatkin uusiin toimintoihin.

Vuosittaisten auditointien tarkoituksena on varmistaa, että Telia Finlandin toiminta täyttää standardien ISO 9001, ISO 14001, ETJ+, ISO 45001, ISO/IEC 27001 ja ISO 22301 vaatimukset, mistä osoituksena Telialle on myönnetty sertifikaatit. Sertifioinnit ovat arkipäivää yritys- ja operaattoriasiakkaiden vaatimuksissa.

”Tehdyn auditoinnin myötä laatu-, ympäristö- ja energiatehokkuussertifiointimme laajenevat nyt myös Telia Inmics-Nebulan toiminnan. Telia Cygaten jo oltua mukana näissä sertifioinneissamme koko Telia ONE -perheemme on nyt sertifioitu yhteisesti, mikä sujuvoittaa merkittävästi omaa toimintaamme ja selkeyttää lisäksi yhteistä viestintäämme asiakkaille”, kertoo Telia Finlandin yritysliiketoiminnan johtaja Jari Rapo.

Inmics-Nebulan toimintojen lisäksi auditoinnin yhteydessä tehtiin myös muita laajennuksia:

•    Telia Finland ETJ+ energiatehokkuussertifiointi laajenee kattamaan myös Telia Cygaten toiminnan
•    Telia Finland ISO 14001 ympäristö- ja ISO 45001 työterveys- ja -turvallisuussertifioinnit laajenevat kattamaan Telia Express-pisteiden toiminnan

Auditoinneista arvokasta palautetta toiminnan kehittämiseksi

Vaatimustenmukaisuuden varmistamisen lisäksi auditointien tärkeintä antia ovat toiminnasta tehtävät objektiiviset havainnot ja kehittämisehdotukset. 

”Saimme tälläkin kertaa runsaasti arvokasta palautetta ja nostoja toimintamme kehittämiseksi. Näihin havaintoihin tulemme paneutumaan ja suunnittelemaan kehitystoimenpiteitä”, toteaa laatupäällikkö Heli Heinonen.

Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Yritysvastuu
Edellinen artikkeli
Future Leaders 2021 – kun opinmatka tulee risteyskohtaan
Huhtikuussa käynnistynyt Telian henkilöstölle suunnattu Future Leaders -mentorointiohjelma lähestyy ...
Seuraava artikkeli
Telia ja Kivra – yhteistyössä ilmastoystävällistä arjen asiointia