Takaisin

Telia ja Kivra – yhteistyössä ilmastoystävällistä arjen asiointia

3 min
Telia ja Kivra – yhteistyössä ilmastoystävällistä arjen asiointia Telia ja Kivra – yhteistyössä ilmastoystävällistä arjen asiointia
Vastuullinen kuluttaminen ja kierrättäminen on alati lisääntyvä kuluttajatrendi. Yritysten on huomioitava tämä osana omaa palvelu- ja tuotekehitystään. Telia ja digipostipalvelu Kivran yhteisenä tavoitteena on tarjota suomalaisille helppo tapa pienentää omaa hiilijalanjälkeä arjessa paperiasiointia vähentämällä.

Telia aloitti yhteistyön digipostipalvelu Kivran kanssa ympäristöystävällisen digipostin tarjoamiseksi kuluttaja-asiakkaille osana paperipostin ja siitä aiheutuvan hiilijalanjäljen pienentämistä. Kivran avulla asiakkaat voivat keskittää digiasiointiaan, sujuvoittaa arkeaan sekä säästää aikaa samalla kun ilmasto kiittää. 

Telia lähettää vuosittain noin kaksi miljoonaa paperilaskua asiakkailleen. Mikäli näistä kymmenen prosenttia lähetettäisiin ilmastoystävällisenä digipostina, säästyisi kasvihuonepäästöjä vuodessa yli 11 tCO2e, joka vastaa noin 210 säästettyä puuta. Tavoitteet ovat vielä korkeammalla.

"Telian tavoitteena on olla päästötön yritys koko arvoketjun osalta vuoteen 2030 mennessä. Käytämme uusiutuvilla energianlähteillä tuotettua sähköä, panostamme energiatehokkuuden parantamiseen sekä kiertotalouden edistämiseen. Matkalla päästöttömyyteen tarvitsemme myös saman henkisiä kumppaneita", kertoo Telian yritysvastuujohtaja Eija Pitkänen.

Eija Pitkänen

Kivran vastuullisuustyö pohjaa vihreän digitalisaation kehittämiseen kiertotalouden, päästöttömyyden sekä resurssitehokkuuden avulla. Digipostipalvelu Kivran liiketoiminnan ytimessä on vähentää paperisesta asioinnista aiheutuvaa ilmastohaittaa korvaamalla se sähköisellä, vähemmän ilmastoa kuormittavalla, ilmastopositiivisella digipostilla. 

"Haluamme tarjota helpon ja ympäristöystävällisen kanavan yrityksille olla yhteydessä asiakkaidensa kanssa. Koko olemassaolomme perustuu kestävän ja vastuullisen digiasioinnin edistämiseen Suomessa. Tämän lisäksi kompensoimme palvelustamme aiheutuvan hiilijalanjäljen 110 prosenttisesti. Kaikki palveluumme lähetetty digiposti kasvattaa yritysten ja kuluttajien omaa positiivista ilmastokädenjälkeä", toteaa Kivran toimitusjohtaja Ilari Abdeen.

Ilari Abdeen

Lauantaina 5.6. vietettävän YK:n Maailman ympäristöpäivän läheisyydessä on hyvä muistuttaa pientenkin ympäristötekojen vaikutuksesta osana suurempaa kokonaisuutta. Paperiasioinnista luopuminen on hyvä keino oman hiilijalanjäljen pienentämiseen. Yhdessä saamme vaikuttavampia tekoja aikaiseksi.

"Haluamme yhdessä Kivran kanssa panostaa erityisesti ympäristöystävällisen digitalisaation mahdollisuuksiin asiakkaidemme arjessa. Pystymme yhdessä vastaamaan sekä kuluttaja- että yritysasiakkaidemme sähköisen asioinnin tarpeisiin ja auttamaan heitä kohti ilmastoystävällistä asiointia", Eija Pitkänen ja Ilari Abdeen summaavat.

Tutustu Telian ympäristöraporttiin ja Kivran ympäristöraporttiin.

Digipostipalvelu Kivra

Kivra on ensimmäinen digipostipalvelu Suomessa ja maailmalla, jolla voi lähettää ja vastaanottaa puhdasta, 110 % ilmastopositiivista (Climate Positive) digipostia. Kivran visiona on rakentaa kestävämpää ja turvallisempaa digiasiointia kuluttajien, yritysten ja julkisen sektorin toimijoiden välille. 

Kivra on lähtöisin Ruotsista, jossa palvelua käyttää tänä päivänä yli 4,5 miljoonaa kuluttajaa ja digipostia asiakkailleen lähettää yli 37 000 yritystä ja julkishallinnon organisaatiota kunnista verottajaan. Kivra on aloittanut toimintansa Suomessa helmikuussa 2020. Kivran pääomistajat Suomessa ovat Telia Company, Resurs Bank ja Kivra AB.

Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Yritysvastuu
Seuraava artikkeli
Lapsella on oikeus turvalliseen peliympäristöön - näin edesautat kiusaamisesta vapaata peliympäristöä