Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Tulevaisuutta suunnittelemassa

Jørgen Stensrud, UX Designer, Telia Norway
Jørgen Stensrud tuli Telialle töihin muutama vuosi sitten työskennelläkseen UX-suunnittelun parissa. Ihmisen käyttäytymisen syvällinen ymmärtäminen on avain unohtumattomien käyttäjäkokemusten luomiseen. Jørgenin tehtävänä on varmistaa, että Norjan Telian asiakkaat saavat parhaan mahdollisen käyttökokemuksen selaillessaan ja tilatessaan erilaisia tuotteita ja palveluita nettisivuillamme. Hän käyttää melkein yhtä paljon aikaa sen tutkimiseen, miten ihmiset reagoivat mihinkin design-ratkaisuun, kuin itse sivujen suunnitteluun.

"Tehtäväni on tehdä sivuillamme navigointi ja tuotteiden tai palveluiden löytäminen mahdollisimman helpoksi ja sujuvaksi. Hyvän kokemuksen luominen alkaa sen ymmärtämisestä, mitä sivuilla vierailevat ihmiset oikeastaan haluavat, millaista kokemusta he arvostavat tai mikä ylittäisi odotukset. Hyödynnämme todella paljon käyttäjätestauksia, jossa tarkkailemme mihin asioihin ihmisten huomio kiinnittyy ja kuinka kauaksi aikaa, mistä he löytävät sivuillemme ja minne he siirtyvät käynnin jälkeen. Fokusryhmät ovat myös tärkeässä roolissa, joissa haastattelemme ihmisiä syvällisempää tietoa saadaksemme. On esimerkiksi erittäin tärkeää tietää, mistä asioista ihmiset eivät ehdottomasti pidä nettisivuilla ja ostoksia tehdessä. Muun muassa näiden tietojen perusteella pyrin hiomaan Telian sivujen käyttökokemuksen huippuunsa."

Rakastan ammattimaisuutta

"Valitsin Telian, sillä uskoin sen olevan yritys, jossa pääsen työskentelemään älykkäiden, alan huippujen kanssa haastavissa projekteissa ja käyttämään uusimpia työkaluja. Tietenkin odotin myös yritystä, jossa pääsen kehittymään ja kasvamaan yrityksen mukana. Uskomukset ovat onneksi käyneet toteen. Telialla UX-suunnittelu on kriittinen osa kaikkea tuotekehitystä ja isossa roolissa myös asiakasuhteiden luomisessa sekä ylläpitämisessä. Ison kuvan ymmärtäminen tuo merkitystä työlleni.

Inspiraatiota palautteesta

"Telian työni ulkopuolella suunnittelen ja luon tuotemerkkejä pienille panimoille. Ulkoasu ja design ovat todella oleellisia niin panimoasiakkaillenikin kuin Telian asiakkaillekin. Ja niin on myös asiakkailta saatu palaute. Jos joku rakastaa olutpullon designia, niin pullot häviävät kauppojen hyllyiltä alta aikayksikön. Jos pullon design ei houkuttele, jäävät pullot hyllylle - oli maku mikä tahansa. Sama pätee myös Telian sivuihin. Jos jokin asia käyttökokemuksessa tökkii, niin asiakas jättää ostamisen sikseen ja siirtyy muualle.

Avoimet työpaikat