Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Palaa takaisin

"On hämmästyttävää, mitä kaikkea ala pitää sisällään liittymien ja laitteiden lisäksi"

2 min

Mitä kesätyöntekijät ajattelivat Telialla työskentelystä? Alina, Lotta, Jerry ja Henry kertoivat, mikä kesätyössä oli inspiroivinta ja mikä kesässä yllätti. Tee kurkistus Telian verhojen taakse ja lue mitä kesätyöt Telian teknologiayksikössä, markkinoinnissa, laskutuksessa ja IT-puolella pitivät sisällään.

Liiketalouden kolmannen vuoden opiskelija Henry Wilén Jyväskylän AMK:sta työskenteli kesän Telian markkinointiosastolla.

"Hain Telialle vietettyäni viime kevään digimarkkinoinnin harjoittelussa Kiinassa. Tein hakemukseni ensin viestintään, mutta sainkin LinkedInin työnhakupostaukseeni Telian rekrytoijalta viestin, että haussa on myös yrityspuolen markkinoinnin pesti. Tehtävä vaikutti mielenkiintoiselta, ja sitä se myös todellisuudessa oli.

Tämä oli itselleni ensimmäinen kesä Telialla. Yllätyin vapaudesta ja vastuusta, jota minulle annettiin sekä tehtävien monipuolisuudesta. Pääsin näkemään markkinoinnin työn laajan skaalan ja opin katsomaan asioita isolla perspektiivillä. Tehtäviini kuului paljolti tiedon siirtämistä ja organisointia, kun työskentelin yhteistyössä eri asiantuntijoiden kanssa. Vierailin yhteistyökumppaneiden toimistoilla ja pääsin tapaamaan mielenkiintoisia ihmisiä ja oppimaan heiltä.

Markkinoinnin työtehtävissäni en ollut vain kesätyöntekijänä vaan oikeasti osana porukkaa mukana isoissa projekteissa. Kesätyöntekijänä minun tuli olla kaikkien tiimiläisteni tehtävistä kärryillä, sillä paikkasin lomailijoita. Sain omalle vastuulleni kehittää Telia-kauppojen yrityspalvelupisteitä. Projektin valmiiksi saattaminen tuntui hienolta.

Kesän aikana mielikuvani operaattorialasta muuttui. On hämmästyttävää, mitä kaikkea ala pitää sisällään liittymien ja laitteiden lisäksi. Telian SM-liigayhteistyö ja Digiboom-hanke ovat asiasta hyviä esimerkkejä. Koin kesällä myös ahaa-elämyksiä vieraillessani asuntomessuilla Telian älykodissa, jossa esiteltiin tulevaisuuden tekniikkaa sekä Digitalist-tapahtumassa kuunnellessani huikeita puhujia.

Kannustan hakemaan Telialle, koska täällä työntekijöille annetaan vapautta ja vastuuta. Telia tuo myös ihmisiä yhteen uudella tavalla. Tästä hyvä esimerkki on Telian kehittämä Purple Lunch -konsepti, joka tunnetaan myös Telian omana ’Tinderinä’. Sovellus arpoo satunnaisen lounasseuralaisen ja rohkaisee luomaan uusia kontakteja telialaisten kesken."

Lue myös Alinan, Jerryn ja Lotan kokemuksista!

Lisää samasta aiheesta

Lisää samalta aihealueelta

Kesätyöntekijöiden blogi Marketing & Comms Ura Telialla
Edellinen artikkeli
Datan kuningas
Datan määrä on räjähdysmäisessä kasvussa.
Seuraava artikkeli
Telian pienin on Twitterin suurin - aidot ihmiset herättävät logon eloon
Elokuun alussa Suomen keskeisten digivaikuttajien joukkoon nimetty Niko Norisalo saattaa olla ...