Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Palaa takaisin

Esimerkillä johtava ja innostava pomo

2 min
Tiina Laitinen blogiartikkeli Tiina Laitinen blogiartikkeli

Tiina Laitinen johtaa Telian kuluttaja-asiakaspalvelun digitiimiä määrätietoisesti, mutta lempeästi kohti yhdessä asetettuja tavoitteita. Uuden sukupolven nuoresta pomosta huokuu vahva ihmislähtöinen johtajuus. "Konttorilla tunnen oloni kotoisaksi, löytyyhän täältä se toinen tärkeä perhe oman perheen lisäksi.”
 
Arjessa korostuvat oman tiimin valmentaminen sekä digikanavien kehitys, joilla luodaan perusta laadukkaille asiakaskohtaamisille myös tulevaisuudessa.

”Olen saanut omilta esimiehiltäni sellaista aineetonta pääomaa, jota ei voi rahassa mitata, ja jollaista pyrin parhaani mukaan tarjoamaan myös omassa tiimissäni. Nämä asiat saavat purppuran sydämeni sykkimään.
Olen myös aktiivisesti kehittämässä digikanaviamme, jotta pystymme vastaamaan asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin. Koen tärkeäksi, että pystyn yhdessä tiimini kanssa vaikuttamaan Telian tulevaisuuteen.”
 
Parasta esimiestyössä on nähdä, kun tiimiläiset onnistuvat ja kehittyvät jatkuvasti paremmiksi versioiksi itsestään.

”Haikeuttakin on koettu, kun tiimin tärkeä jäsen lähtee tavoittelemaan omia unelmiaan, mutta se kuuluu tähän työhön ja silloin koen myös itse valtavaa onnistumisen tunnetta. Kenestäkään en haluaisi luopua, mutta sitäkin tärkeämpää on se, että jokaisen kanssa jutellaan niistä tavoitteista pidemmällä tähtäimellä ja tehdään yhdessä töitä sen haaveen eteen. Siivet kantavat silloin pitkälle.”

Itseohjautuvuus puhuttaa – Esimiestä kaivataan edelleen

Itseohjautuvat tiimit ovat tällä hetkellä johtamisen kuuma peruna. Itseohjautuvuuden ytimessä ovat oma-aloitteiset toimijat, joilla on halu ja osaaminen sekä hajautettu valta toimia organisaation parhaaksi. Myös digitiimiä aihe on mietityttänyt.

”Olemme tiimin kanssa puhuneet aiheesta, mutta en usko ainakaan vielä sellaiseen tulevaisuuteen, jossa esimiehiä ei olisi laisinkaan. Tehtävänkuvat voivat matkan varrella muuttua montakin kertaa, mutta jonkinlaista kokonaiskuvan hallintaa kuitenkin tullaan aivan varmasti tarvitsemaan. Näen askelmerkkejä siihen suuntaan, että kaikki hallinnollinen työ tulee vähenemään automatisoitumisen myötä. Näin yhä useamman esimiehen aikaa vapautuu ihmisten kanssa vuorovaikutukseen.”

Teksti: Jenni-Mari Karén
Kuva: Tiina Laitinen

Lisää samasta aiheesta

Lisää samalta aihealueelta

Retail & Customer Support Ura Telialla
Edellinen artikkeli
Thu's React component library demo
See the Telia React component library in action!
Seuraava artikkeli
Somessakin asiakas on ykkönen
Yhteisöllisyys, asiakaslähtöinen toimintatapa ja henkilökohtainen asiakaspalvelu ovat jokapäiväisiä ...