Helpin lähituesta soitetaan sinulle ja sovitaan yhdessä Helpin käyntiaika luoksesi.
Helpin henkilö tulee paikanpäälle sovittuna aikana ja asentaa käyttöösi hankkimasi älypuhelimen sekä opastaa sen käytössä.
Tähän palvelukokonaisuuteen kuuluu SIM-kortin asettaminen puhelimeen tai eSIM:in määrittely, laitteen aloitusasetusten teko, käyttäjätilin luonti ja kirjautumisen opastaminen puhelimen käyttöjärjestelmään, yhteystietojen kopiointi vanhasta laitteesta uuteen sekä laitteen ohjelmistopäivitysten tekeminen. Myös vanhassa laitteessa olevien tietojen kuten ottamiesi kuvien, videoiden ja sovellusten kopioiti tehdään Helpin toimesta uuteen laitteeseesi. Palvelu ei kuitenkaan sisällä uuteen puhelimeen siirrettyihin ohjelmiin kirjautumista erikseen, mutta se opastetaan ja tarvittaessa voidaan tehdä lisätyönä.
Lopuksi tehdään myös Telia Turvapaketin asennus älypuhelimeesi, jos sinulla on se hankittuna.