0600 10 100

ma-pe 8 - 20, la 9 - 16.30 — 2,50 € / puhelu + 2,50 € / alk. min + mpm/pvm

Nettiyhteys ei toimi

Kun netti pätkii tai ei toimi ollenkaan, tulee ensimmäisenä selvittää, johtuuko toimimattomuus operaattorista vai omasta laitteistosta. Jos kaikki kytkennät ovat oikein ja johdot on ehjiä, ongelma tuntuu rajautuvan operaattoriin ja on oltava heihin yhteydessä.

Näin korjaat nettiyhteyden:

  • Sammuta virta tietokoneesta ja modeemista jos sellainen on käytössä. Irrota kaikki kytkennät seinästä (virta- ja nettikaapeli) ja modeemista sekä verkkokaapeli tietokoneesta. Odota vähintään 10 sekuntia.
  • Kytke kaapelit uudelleen ja varmista, että ne on kiinnitetty kunnolla.
  • Käynnistä modeemi ja tietokone uudelleen.
  • Tarkasta, palaako yhteysvalo kiinteästi.
  • Jos olet käyttänyt nettiä vain langattomalla yhteydellä, kokeile toimivuutta verkkokaapelin avulla jos mahdollista.

Vinkki!
Jos yhteys toimii verkkokaapelilla, mutta ei langattomasti niin ongelma rajautuu modeemin asetuksiin tai toiminnallisuuksiin. Langattoman verkon asetuksien muokkaukseen saat apua Telia Helpin asiantuntijoilta.

Saisiko olla asennuspalvelua?

Telia Helppi on helpoin vaihtoehto esim. uusien älypuhelinten, tablettien, älytelevisioiden tai tietokoneiden ja lisälaitteiden käyttöönottamiseksi tai teknisten pulmien ratkasijaksi. Asennamme ja ratkomme puolestasi puhelimitse tai luonasi paikanpäällä sekä nyt myös kahdessa Telia Kaupassa.

0600 10 100

ma-pe 8 - 20, la 9 - 16.30 — 2,50 € / puhelu + 2,50 € / alkava min + mpm/pvm

Lue lisää