0600 10 100

ma-pe 8 - 20, la 9 - 16.30 2,25€ / min + pvm/mpm

Hidas verkkoyhteys

Välillä nettiyhteys tuntuu erityisen hitaalta eikä surffailu suju, vaikka mitä tekisi. Vikaa voidaan lähteä hakemaan joko yhteydestä, omista laitteista taikka ohjelmistosta. Ongelmat ovat yhteyskohtaisia: langattomilla verkoilla, nettitikuilla ja modeemiyhteyksillä on kaikilla omat mutkansa matkassa.
 

Näin korjaan hitaan verkkoyhteyden:

  • Sammuta tietokone ja käynnistä se uudelleen. Kokeile, toimiiko yhteys yhtään nopeammin.
  • Varmista, että tietokoneessasi on uusimmat tietoturvapäivitykset ja että käytät nettiselaimen uusinta versiota.
  • Jos käytät ADSL-yhteyttä, sammuta modeemi. Irrota kaikki kytkennät puhelinpistorasiasta ja modeemista sekä verkkokaapeli tietokoneesta. Odota vähintään 10 sekuntia. Kytke kaapelit uudelleen ja varmista, että ne ovat kiinnitetty kunnolla. Käynnistä modeemi ja tietokone uudelleen ja tarkasta, palaako ADSL-valo jatkuvasti.
  • Jos käytössäsi on langaton WLAN-verkko, tarkasta toimiiko WLAN-yhteys muilla tietokoneilla, jotka ovat samassa verkossa. Sammuta ja käynnistä tietokone ja reititin. Joskus on myös tarpeen päivittää langattoman verkon ajurit.
  • Jos käytössäsi on 4G-reititin, irroita virtapiuha reitittimestä ja odota 10 sekuntia. Kytke tämän jälkeen virtapiuha takaisin ja tarkista syttyykö yhteysvalo.
  • HUOM! Voit tarkistaa ajankohtaiset häiriötiedotteet alueeltasi. Täältä näet tällä hetkellä käynnissä olevat häiriöt sekä suunnitellut huoltokatkot.

Vinkki!

Mikäli hitautta esiintyy vain langattomassa verkossa voi syynä olla langattoman verkon kanavat. Voit vaihtaa kanavia itse reitittimen asetusten kautta. Jos tarvitset apua asetusten tai laitteen kanssa, Helpin asiantuntijat auttavat sinua mielellään.

AVUN TARPEESSA?

Telia Helppi on helpoin tapa tekniikan ongelmien ratkaisuun. Ratkomme pulmia puolestasi puhelimitse, kotona ja valituissa Telia Kaupoissa kautta maan.

0600 10 100

ma-pe 8 - 20, la 9 - 16.30 2,25€ / min + pvm/mpm

Lue lisää