Vastaajan käyttö

Näin hallinnoit matkapuhelinliittymän Vastaaja Plus -lisäpalvelua.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Alla on ohjeet Vastaaja Plus-lisäpalvelun tunnusluvun muuttamiseen, tervehdyksen äänitykseen, aktivointiin ja vaihtamiseen, viestien kuunteluun ja poistamiseen sekä Vastaajan hallinnointiin Minun Telia -sivustolla.

Vastaaja vastaa puheluihin puolestasi, kun puhelimeen ei vastata 30 sekunnin kuluessa tai puhelin on kiinni tai kuuluvuusalueen ulkopuolella.

Huom! Jos käytössäsi on Dual-SIM -puhelin, soita vastaajanumeroon juuri sillä SIM-kortilla, johon vastaajaviesti on jätetty. Muuten kuulet tiedotteen "numeroa ei ole annettu oikein"

Nämä ohjeet eivät koske Touchpoint- tai VIP-palvelun käyttäjiä, tutustu erikseen Touchpointin vastaajan ohjeisiin tai VIPin vastaajan ohjeisiin.

Vastaajan tunnusluvun muuttaminen
  1. Soita Vastaajanumeroosi 042 333 0 333.
  2. Kuuntele viestit tai ohita ne painamalla **
  3. Olet Vastaajan päävalikossa. Valitse 3 (Muokkaa Vastaajan asetuksia)
  4. Valitse seuraavaksi 4 (Tunnuslukuasetukset)
  5. Syötä uusi 4–10-merkkinen tunnusluku ja paina #.
  6. Voit sulkea puhelun.
Tervehdyksen äänitys, aktivointi ja vaihto
  1. Soita Vastaajanumeroosi 042 333 0 333.
  2. Kuuntele viestit tai ohita ne valitsemalla **
  3. Olet Vastaajan päävalikossa. Valitse 3 (Muokkaa Vastaajan asetuksia) ja sen jälkeen 1 (Muokkaa tervehdyksiä)
  4. Valitse haluttu tervehdys vaihtoehdoista:
    1 – muokkaa henkilökohtaista tervehdystäsi
    2 – muokkaa kansainvälistä tervehdystäsi
    3 – muokkaa poissaolotervehdystäsi
    4 – muokkaa nimitervehdystäsi
  5. Seuraa ohjeita ja tallenna tervehdys.
Tervehdyksen aktivointi tai vaihto
  1. Soita vastaajanumeroosi 042 333 0 333 ja kuuntele viestit tai ohita ne valitsemalla *.
  2. Vastaaja kertoo, mikä tervehdys on käytössä, kun valitset 1.
  3. Muokkaa vaihtoehtoisten tervehdysten asetuksia valitsemalla uudelleen 1. Valitse haluttu tervehdys valitsemalla 1, 2, 3 tai 4.
  4. Lisää ohjeita kuulet valitsemalla 0*.
Tervehdyksen äänitys käyttöönoton jälkeen
  1. Soita vastaajanumeroosi 042 333 0 333 ja kuuntele viestit tai ohita ne painamalla *. Muokkaa vastaajan asetuksia valitsemalla 2.
  2. Jatka tervehdyksiin valitsemalla 1 ja muokkaamaan niitä valitsemalla uudelleen 1. Valitse vielä kerran 1 muokataksesi henkilökohtaista tervehdystäsi.
  3. Äänitä oma, enintään minuutin pituinen tervehdyksesi valitsemalla 1 tai muokkaa tervehdystä valitsemalla 3. Sanele tervehdyksesi ja valitse #.
  4. Kuuntele äänittämäsi tervehdys valitsemalla 1 tai äänitä tervehdys uudelleen valitsemalla 3.
  5. Ota äänittämäsi tervehdys käyttöön valitsemalla 2 tai poista se valitsemalla 4.
Viestien kuuntelu ja poistaminen

Voit kuunnella saapuneet vastaajaviestit soittamalla vastaajanumeroosi 042 333 0 333. 

Viestejä kuunnellessasi voit käyttää seuraavia pikavalintoja: 

#  tai 6 – seuraavan viestin alkuun 

0 – soita takaisin viestin jättäjälle 

1 – kelaa viestiä taaksepäin 

2 – tallenna viesti 

3 – kelaa viestiä eteenpäin 

5 – poista viesti 

7 – tauko 

8 – siirry viestien kuuntelun ohjeisiin

9 – siirry viestin jättäjän tietoihin

* – keskeytä viestin kuuntelu 

Huom!  Kuunnellut viestit häviävät automaattisesti ja pysyvästi 14 vuorokauden ja uudet viestit 10 vuorokauden jälkeen, ellei niitä ole erikseen poistettu aikaisemmin. Vastaajaan mahtuu 50 viestiä. Jos vastaaja on täynnä, on viestejä poistettava lisätilan saamiseksi.

Vastaajan hallinnointi Minun Telia -sivustolla

Voit muokata vaastaajaasi kirjautumalla Minun Teliaan sen liittymän numerolla, jonka vastaajaa haluat muokata.

Kirjauduttuasi voit mm.

  • kuunnella ja hallinnoida tervehdyksiä
  • muokata tunnusluku- ja kieliasetuksia
  1. Kirjaudu Minun Teliaan työliittymäsi puhelinnumerolla. Kirjaudu
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse liittymäsi.
  4. Valitse oikean valikon laidasta Vastaaja.
  5. Olet nyt vastaajan asetuksissa, joissa voit tehdä yllä mainittuja muutoksia eri välilehtien kautta.
iPhone-puhelimien Puheposti-toiminto (Visual Voicemail)

iPhonen Puheposti-toiminto tuo vastaajaviestien esittämisen visuaaliseen muotoon (ns. Visual Voicemail). Vastaajaan soittamisen sijaan pääset kuuntelemaan ja hallinnoimaan vastaajaviestejä puhelimen valikosta.

Toiminto on saatavilla Apple iPhone -laitteille, joilla on vähintään iOS 16.4 tai sitä uudempi käyttöjärjestelmä.

 

Käyttöönotto

Puheposti-toiminto kytketään päälle Minun Teliasta:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan liittymän käyttäjänä eli työliittymäsi puhelinnumerolla ja salasanalla. Kirjaudu.

    Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  2. Paina liittymäsi kohdalla olevaa Hallinoi tilausta -nappia.
  3. Valitse toimenpidevalikosta Vastaaja.
  4. Valitse Viestiasetukset-välilehti.
  5. Paina Aktivoi Visual Voicemail iPhonessasi -valinta aktiiviseksi, jolloin se muuttuu violetiksi.

 

Tervehdyksen äänitys

  1. Avaa Puhelu-valikosta Puheposti.
  2. Aseta Puhepostin tervehdys painamalla Tervehdys-painiketta.
  3. Voit käyttää oletustervehdystä valitsemalla Oletus tai voit asettaa oman tervehdyksen Muokattu-painiketta painamalla.
  4. Äänitä oma tervehdyksesi Äänitä-painiketta painamalla. Voit kuunnella tervehdyksen Toista-painikkeesta. Kun olet tyytyväinen tervehdykseen, tallenna se Tallenna-painikkeesta.

 

Viestien kuuntelu

  1. Viestin kuuntelu tapahtuu painamalla saapunutta viestiä Puhepostissa.
  2. Toista-painikkeella (1) aloitat viestin kuuntelun. Voit asettaa viestin kuulumaan kaiuttimesta Kaiutin-painikkeella (2) tai soittaa viestin jättäneeseen numeroon Soita-painikkeella (3). Viestin voit poistaa Poista-painikkeella (4).
  3. Painamalla Jaa-painiketta saat näkyviin viestiä koskevia lisävalintoja.
  4. Voit jakaa äänitallenteen (1) valitsemassasi sovelluksessa. Voit myös kopioida viestitiedoston Kopio-painikkeella (2) tai tallentaa viestin laitteesi muistiin Tallenna Tiedostoihin -painikkeella (3).

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan