Teksti- ja multimediaviestit ulkomailla

Teksti- ja multimediaviestien lähettäminen ja vastaanottaminen onnistuu ulkomailla kuten kotimaassakin, kunhan huomioit pari seikkaa.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Huomaathan lähettäessäsi tai vastaanottaessasi teksti- tai multimediaviestiä joko kotimaasta tai ulkomailta Suomen ulkopuolelle, että kaikki ulkomaiset operaattorit eivät salli näiden viestien kulkevan omansa ja toisen maan operaattorien asiakkaiden välillä. Näin voi olla, vaikka verkkovierailusopimus muuten olisikin voimassa. 

Tekstiviestit

Lähettäessäsi viestejä muuta vastaanottajan puhelinnumero kansainväliseen muotoon lisäämällä puhelinnumeron eteen maatunnus (Suomessa +358) ja suuntanumero ilman ensimmäistä nollaa.

Vinkki! Tallenna kaikki puhelinnumerot puhelimeesi kansainvälisessä muodossa. Näin ne toimivat sekä kotimaassa että ulkomailla.

Huomioithan, että ulkomailta lähetetyn tekstiviestin vastaanottajan numerona näkyy laskulla yleensä Telian oman Viestikeskuksen numero +358405202000, jonka kautta kaikki viestit tulevat Suomeen. Laskulla ei siis välttämättä näy vastaanottajan numero.

Multimediaviestit

Multimediaviesti tarvitsee toimiakseen datayhteyden. Liikkuessasi ulkomailla datayhteys toimii niissä maissa, joiden kanssa Telialla on verkkovierailusopimus datapalveluista.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan