eSIM:n käyttöönotto puhelimeen

eSIM-tuettu laite sisältää valmiiksi eSIM-sirun, eikä perinteistä SIM-korttia tarvita.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Yrityksen vastuuhenkilönä tai asiointipalvelun pääkäyttäjänä voit tilata eSIM:n liittymälle Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai asiakaspalvelun kautta.

eSIM:n tilaaminen asiointipalvelussa edellyttää vahvaa tunnistautumista. 

Jos sinulla ei ole oikeutta itse tilata palveluita, pyydä yrityksen puhelinasioita hoitavaa henkilöä tekemään tämä puolestasi. Vastuuhenkilö toimittaa tilauksen yhteydessä saadun QR-koodin sinulle ja voit ladata QR-koodin avulla eSIMin laitteeseesi. 

eSIM olemassaolevalle liittymälle

Yrityksen pääkäyttäjänä voit tilata eSIM:n kirjautumalla sisään asiointipalveluun yritysasiakkaana

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä. 
  4. Valitse SIM-kortti ja PUK-koodit -kohdasta Vaihda SIM-kortti
  5. Valitse Haluan vaihtaa eSIM:iin ja vahvista. 

Tilauksen jälkeen toimitamme sähköpostilla ohjeet ja QR-koodin eSIM:n aktivointia varten. Toimita saatu QR-koodi työsuhdeliittymän käyttäjälle, jotta käyttäjä voi ladata QR-koodin avulla eSIMin laitteeseensa. 

Huomioitavaksi eSIM:n vaihdon yhteydessä

  • Jotta eSIM:n lataus laitteeseen onnistuu, varmistathan, että laite on yhteydessä nettiin esimerkiksi WiFi-yhteydellä. 
  • Jos liittymällä on ollut Mobiilivarmenne, se täytyy rekisteröidä eSIM:n käyttöönoton jälkeen uudelleen. 

Samaan laitteeseen voi ladata useamman eSIM:n, mutta vain yksi niistä voi olla aktiivinen

eSIM-tuetut laitteet

eSIM:ä tukevien laitteiden määrä kasvaa jatkuvasti, joten käy tutustumassa Telian uusimpiin yrityksille tarjottaviin laitteisiin verkkokaupassamme

Mikäli haluat tietää olemassa olevan laitteesi eSIM-kyvykkyyden, löydät tarkemmat tiedot laitevalmistajan sivuilta.

eSIMin tilaus liittymätilauksen yhteydessä

Avatessasi liittymää Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa valitse kohdan Valitse SIM-kortti alta vaihtoehto Tilaa uusi eSIM-kortti.

Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -palveluun
Yritysportaali on nyt Minun Telia Yrityksille. Uudistunut asiointipalvelu on asiakkuutesi koti, jossa voit hallinnoida yrityspalveluita ja käyttäjätietojasi, ostaa uusia tuotteita, nähdä tilauksesi ja laskusi sekä tehdä palvelupyyntöjä.
Kirjaudu
Lisää samasta aiheesta

eSIMin käyttöönotto kelloon

SIM-kortin käyttöönotto

SIM-kortin aktivointi

SIM-kortin tilaus ja vaihto

eSIM laitteenvaihto

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan