Yrityksen vastuuhenkilönä tai asiointipalvelun pääkäyttäjänä voit tilata eSIM:n liittymälle Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai asiakaspalvelun kautta.
eSIM:n tilaaminen asiointipalvelussa edellyttää vahvaa tunnistautumista.
Jos sinulla ei ole oikeutta itse tilata palveluita, pyydä yrityksen puhelinasioita hoitavaa henkilöä tekemään tämä puolestasi. Vastuuhenkilö toimittaa tilauksen yhteydessä saadun QR-koodin sinulle ja voit ladata QR-koodin avulla eSIMin laitteeseesi.
eSIM olemassaolevalle liittymälle
Yrityksen pääkäyttäjänä voit tilata eSIM:n kirjautumalla sisään asiointipalveluun yritysasiakkaana.
- Kirjaudu
- Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
- Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
- Valitse SIM-kortti ja PUK-koodit -kohdasta Vaihda SIM-kortti.
- Valitse Haluan vaihtaa eSIM:iin ja vahvista.
Tilauksen jälkeen toimitamme sähköpostilla ohjeet ja QR-koodin eSIM:n aktivointia varten. Toimita saatu QR-koodi työsuhdeliittymän käyttäjälle, jotta käyttäjä voi ladata QR-koodin avulla eSIMin laitteeseensa.
Huomioitavaksi eSIM:n vaihdon yhteydessä
- Jotta eSIM:n lataus laitteeseen onnistuu, varmistathan, että laite on yhteydessä nettiin esimerkiksi WiFi-yhteydellä.
- Jos liittymällä on ollut Mobiilivarmenne, se täytyy rekisteröidä eSIM:n käyttöönoton jälkeen uudelleen.
Samaan laitteeseen voi ladata useamman eSIM:n, mutta vain yksi niistä voi olla aktiivinen.
eSIM:ä tukevien laitteiden määrä kasvaa jatkuvasti, joten käy tutustumassa Telian uusimpiin yrityksille tarjottaviin laitteisiin verkkokaupassamme.
Mikäli haluat tietää olemassa olevan laitteesi eSIM-kyvykkyyden, löydät tarkemmat tiedot laitevalmistajan sivuilta.
eSIMin tilaus liittymätilauksen yhteydessä
Avatessasi liittymää Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa valitse kohdan Valitse SIM-kortti alta vaihtoehto Tilaa uusi eSIM-kortti.