Mobiilinetin yhteysongelmat

Neuvoja ja vinkkejä mobiilinetin yhteysongelmiin.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Ohjeen avulla voit selvittää, mistä mobiilinetin yhteysongelma voisi johtua. 

Mikäli ongelma ei ratkea alla olevilla ohjeilla, kerää mahdollisimman tarkat esimerkit tilanteesta ja tee meille vikailmoitus. Tarvitsemme kolme kappaletta esimerkkejä, jotta pääsemme tutkimaan asiaa tarkemmin.

Vika- ja häiriöilmoitukset

Tarkistathan ensin ilmoitukset ajankohtaisista vika- ja häiriötilanteista.  Siirry Vika ja häiriöilmoituksiin

Ajankohtaisista häiriötiedotteista voit myös tilata ilmoituksen puhelimeesi. Silloin saat tiedon, kun ongelma on ratkaistu ja häiriötiedote suljetaan. 

Usein esiintyvä häiriö

Mikäli mobiilinetin kanssa on ollut jo pidemmän aikaa ongelmia, käythän jättämässä kuuluvuuspalautteen. Kuuluvuuspalautteet ovat erittäin tärkeässä roolissa, kun tulevaa verkonparannusta suunnitellaan. Halutessasi saat tarkempaa tietoa tulevista päivityksistä ja parannuksista tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun teet kuuluvuuspalautteen.
 

Tarkista laite

Selvitä, johtuuko yhteysongelmat laitteestasi. 

  1. Käynnistä laite uudestaan käyttämällä laitteesta virta pois.
  2. Tarkista, että laitteelta löytyy uusin päivitys. Löydät yleisimpien käytössä olevien 4G-laitteiden päivitysohjeet kuluttajapuolen asiakastuesta laitteen mallilla sekä merkillä.
  3. Kokeile, toimiiko yhteys normaalisti muilla Telian liittymillä (esimerkiksi puhelimella). Tällöin ongelman syynä on todennäköisesti käyttämäsi päätelaite.
  4. Laitteen sijoittelu on tärkeää signaalin kannalta. Laite kannattaa sijoittaa niin, että se ei jää muiden laitteiden taakse ja saa mahdollisimman voimakkaan signaalin mobiiliverkosta.
Tarkista SIM-kortti

Helpoin tapa varmistaa SIM-kortin toimivuus on testata SIM-korttia toisessa laitteessa. Eri laitteissa käytetään erikokoisia SIM-kortteja. Varmista, ettet laita liian pientä SIM-korttia laitteeseen, mistä sitä ei välttämättä saa enää ulos. SIM-korttia voi kokeilla toisessa laitteessa myös Telia-kaupassa, mistä saat tarvittaessa uuden SIM-kortin mukaan.

Jos huomaat, että SIM-kortti ei toimi toisessakaan laitteessa, voit tilata uuden seuraamalla tätä ohjetta.
 

Tarkista dataesto

Yhteysongelma voi johtua myös liittymän dataestoasetuksesta. Tarkistat nettiliittymän dataestoasetuksen Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta. Jos et ole asiointipalvelun pääkäyttäjä, käänny yrityksesi liittymäasioita hoitavan henkilön puoleen.

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Mobiililiittymät.
  3. Etsi liittymä.
  4. Estot ja rajoitukset otsikon alta valitse oikealta "Muokkaa estoja ja rajoituksia".
  5. Multimediaviestirajoitukset kohdasta voit tarkistaa, ettei liittymällä ole dataestoa.

 

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Kiinteän netin yhteysongelmat

Yhteysnopeuden mittaaminen

Tee vikailmoitus

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan