Kiinteän netin yhteysongelmat

Vinkkejä ja neuvoja kiinteän netin yhteysongelmiin.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Tämä ohje on yritysnetille. Tunnistat yritystuotteen siitä, että laitteesta löytyy Soneran tai Telian tarra, jossa on liittymätunnus. Yritysliittymissä liittymänumero on yleensä INY-, IN, DN- tai BW-alkuinen. 

Mikäli laitteesta ei löydy Soneran tai Telian tarraa tai liittymätunnusta, on kyseessä Yhteys Kotiin Yrityksille -laajakaistatuote ja voit toimia kuluttajille suunnatun ohjeen mukaan. Mikäli laajakaista ei toimi tehtyjen toimenpiteidenkään jälkeen, voit soittaa kuluttaja-asiakkaiden asiakaspalvelunumeroon, joka palvelee TV- ja laajakaista-häiriötilanteissa 24/7. 

Kun yhteys ei toimi lainkaan
  1. Tarkista omien laitteiden toimivuus.
  2. Tee Telian päätelaitteen ja mahdollisten omien laitteiden uudelleenkäynnistys.
  3. Jos käytössäsi on langaton verkko, testaa yhteys myös verkkokaapelilla.
  4. Jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä, otathan meihin yhteyttä. Ohjeet yhteydeottoon löytyvät alempaa kohdasta Ota yhteyttä, jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä.
Jos yhteys pätkii tai hidastelee
  1. Jos käytössäsi on lisäksi langaton verkko, testaa toimiiko yhteys verkkokaapelilla normaalisti.
  2. Jos sinulla on käytössäsi omia sisäverkon laitteita, testaa toimivuutta suoraan Telian toimittamasta yrityslaitteesta.
  3. Käytä Telian nopeustestiä yhteyden nopeuden testaamiseen. Kun teet nopeustestiä, irroita nopeustestin ajaksi muut laitteet verkosta. 
Ota yhteyttä, jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä

Mikäli kiinteä nettisi ei toimi edelleenkään tehtyjen toimenpiteiden jälkeen, ole meihin yhteydessä chatin kautta tai soittamalla yritysasiakaspalveluun. Katso yhteystiedot
 

Ei-kiireellisessä tapauksessa ilmoita viasta Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa:

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse etusivulla Ota yhteyttä Teliaan.
  3. Valitse Tee vikailmoitus -kohta. 
  4. Täytä kaikki kysytyt kohdat huolellisesti ja mahdollisimman tarkasti – se nopeuttaa vikailmoituksen käsittelyä ja ongelman ratkaisemista.
  5. Lisää vikailmoitukseen henkilön yhteystiedot, joka on paikan päällä.
Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Mobiilinetin yhteysongelmat

Yhteysnopeuden mittaaminen

Tee vikailmoitus

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan