Tämä ohje on yritysnetille. Tunnistat yritystuotteen siitä, että laitteesta löytyy Soneran tai Telian tarra, jossa on liittymätunnus. Yritysliittymissä liittymänumero on yleensä INY-, IN, DN- tai BW-alkuinen.
Mikäli laitteesta ei löydy Soneran tai Telian tarraa tai liittymätunnusta, on kyseessä Yhteys Kotiin Yrityksille -laajakaistatuote ja voit toimia kuluttajille suunnatun ohjeen mukaan. Mikäli laajakaista ei toimi tehtyjen toimenpiteidenkään jälkeen, voit soittaa kuluttaja-asiakkaiden asiakaspalvelunumeroon, joka palvelee TV- ja laajakaista-häiriötilanteissa 24/7.
Kun yhteys ei toimi lainkaan
- Tarkista omien laitteiden toimivuus.
- Tee Telian päätelaitteen ja mahdollisten omien laitteiden uudelleenkäynnistys.
- Jos käytössäsi on langaton verkko, testaa yhteys myös verkkokaapelilla.
- Jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä, otathan meihin yhteyttä. Ohjeet yhteydeottoon löytyvät alempaa kohdasta Ota yhteyttä, jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä.
Jos yhteys pätkii tai hidastelee
- Jos käytössäsi on lisäksi langaton verkko, testaa toimiiko yhteys verkkokaapelilla normaalisti.
- Jos sinulla on käytössäsi omia sisäverkon laitteita, testaa toimivuutta suoraan Telian toimittamasta yrityslaitteesta.
- Käytä Telian nopeustestiä yhteyden nopeuden testaamiseen. Kun teet nopeustestiä, irroita nopeustestin ajaksi muut laitteet verkosta.
Ota yhteyttä, jos yhteys ei palaudu tehdyillä toimenpiteillä
Mikäli kiinteä nettisi ei toimi edelleenkään tehtyjen toimenpiteiden jälkeen, ole meihin yhteydessä chatin kautta tai soittamalla yritysasiakaspalveluun. Katso yhteystiedot
Ei-kiireellisessä tapauksessa ilmoita viasta Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa:
- Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
- Valitse etusivulla Ota yhteyttä Teliaan.
- Valitse Tee vikailmoitus -kohta.
- Täytä kaikki kysytyt kohdat huolellisesti ja mahdollisimman tarkasti – se nopeuttaa vikailmoituksen käsittelyä ja ongelman ratkaisemista.
- Lisää vikailmoitukseen henkilön yhteystiedot, joka on paikan päällä.