Mikäli puhelimesi tai tablettisi palvelulaitesopimukseen kuuluu huoltopalvelu, kartoitamme huoltotarpeen, lähetämme laitteen huoltoon ja toimitamme lainalaitteen käyttöösi huollon ajaksi. Laitevalmistajan takuun ulkopuoliset huoltotyöt laskutetaan erikseen.
Löydät alta ohjeet laitteiden huollosta. Muistathan katsoa myös ohjeet, kuinka toimia ennen kuin toimitat laitteen huoltoon.
Palvelulaitteen huoltopalvelu
Huoltopalvelu on voimassa pääsääntöisesti sopimuskauden ajan, lukuunottamatta iPhone- ja iPad-laitteita, joiden takuu on voimassa 12 kuukautta.
Voit tilata huollon palvelulaitteelle kirjautumalla Telia Inmics-Nebulan sivuille. Olemme yhteydessä huoltoon liittyvissä asioissa laitteen käyttäjään. Katso ohje
Muiden mobiilailaitteiden huolto
Muut mobiililaitteet voit rekisteröidä huoltopalveluun online-portaalimme kautta tai viemällä laitteen lähimpään Telia Kauppan. Katso ohje
Puhelinten ja tablettien vakuutus korvaa vakuutusehtojen mukaisesti takuun ulkopuolisia vikoja, jolloin maksat vain omavastuun.
Ennen kuin toimitat laitteen huoltoon
- Varmuuskopioi laitteesi kaikki tiedot laitteen valmistajan ohjeiden mukaisesti, jotta sovelluksesi ja tärkeät tietosi pysyvät tallessa
- Ota laitteestasi Find my iPhone -ominaisuus tai muut vastaavat anti-theft-ominaisuudet pois päältä
- Poista SIM-korttisi laitteestasi huollon ajaksi, jos haluat käyttää sitä jossakin toisessa laitteessa
Näin tilaat huollon palvelulaitteelle
- Kirjaudu sisään Telia Inmics-Nebulan sivulla oikeasta yläkulmasta.
- Valitse Hallinta-osion alta Hallintarekisteri
- Valitse haluamasi laite klikkaamalla sen IMEI/SRNO-koodia
- Valitse laitteen nimen alta Tilaa huolto
- Täytä lomake huollon tilaamiseksi ja valitse Vahvista huoltopyyntö
Huom! Lainalaite on samalla käyttöjärjestelmällä toimiva laite, jonka malli, väri tai muistikoko ei välttämättä vastaa täysin omaa laitettasi.
Näin tilaat huollon muille mobiililaitteille
- Rekisteröi huoltotyö online-portaalimme kautta syöttämällä hakukenttään laitteesi IMEI-koodi
- Näet laitteesi tiedot ja voit lisätä liiteeksi laitteesi takuukuitin, jos takuu on vielä voimassa
- Siirry eteenpäin valitsemalla Vian kuvaus
- Täytä tiedot laitteen viasta ja täytä tarvittavat lisätiedot huoltoliikkeelle
- Valitse toimistustapa (toimitamme laitteen takaisin valitsemallasi toimitustavalla)
- Pakkaa laitteesi huolellisesti ja toimita laite lähimpään postiisi tai Telia Kauppaan
- Seuraa toimittamasi laitteen huollon etenemistä asiakasportaalistamme
Huom! Voit myös viedä laitteesi suoraan Telia Kauppaan tai Telia Kauppa Miniin, jossa huoltotyö rekisteröidään ja laitteesi lähetetään huoltoon.