Mobiililaitteiden vikatilanteet ja huolto

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Mikäli puhelimesi tai tablettisi palvelulaitesopimukseen kuuluu huoltopalvelu, kartoitamme huoltotarpeen, lähetämme laitteen huoltoon ja toimitamme lainalaitteen käyttöösi huollon ajaksi. Laitevalmistajan takuun ulkopuoliset huoltotyöt laskutetaan erikseen.

Löydät alta ohjeet laitteiden huollosta. Muistathan katsoa myös ohjeet, kuinka toimia ennen kuin toimitat laitteen huoltoon. 

Palvelulaitteen huoltopalvelu

Huoltopalvelu on voimassa pääsääntöisesti sopimuskauden ajan, lukuunottamatta iPhone- ja iPad-laitteita, joiden takuu on voimassa 12 kuukautta. 

Voit tilata huollon palvelulaitteelle kirjautumalla Telia Inmics-Nebulan sivuille. Olemme yhteydessä huoltoon liittyvissä asioissa laitteen käyttäjään. Katso ohje

Muiden mobiililaitteiden huolto

Muut mobiililaitteet voit rekisteröidä huoltopalveluun online-portaalimme kautta tai viemällä laitteen lähimpään Telia Kauppan. Katso ohje

Puhelinten ja tablettien vakuutus korvaa vakuutusehtojen mukaisesti takuun ulkopuolisia vikoja, jolloin maksat vain omavastuun.

Ennen kuin toimitat laitteen huoltoon
  1. Varmuuskopioi laitteesi kaikki tiedot laitteen valmistajan ohjeiden mukaisesti, jotta sovelluksesi ja tärkeät tietosi pysyvät tallessa
  2. Ota laitteestasi Find my iPhone -ominaisuus tai muut vastaavat anti-theft-ominaisuudet pois päältä
  3. Poista SIM-korttisi laitteestasi huollon ajaksi, jos haluat käyttää sitä jossakin toisessa laitteessa
Näin tilaat huollon palvelulaitteelle
  1. Kirjaudu sisään Telia Inmics-Nebulan sivulla oikeasta yläkulmasta.
  2. Valitse Hallinta-osion alta Hallintarekisteri
  3. Valitse haluamasi laite klikkaamalla sen IMEI/SRNO-koodia
  4. Valitse laitteen nimen alta Tilaa huolto
  5. Täytä lomake huollon tilaamiseksi ja valitse Vahvista huoltopyyntö

Huom! Lainalaite on samalla käyttöjärjestelmällä toimiva laite, jonka malli, väri tai muistikoko ei välttämättä vastaa täysin omaa laitettasi.

Näin tilaat huollon muille mobiililaitteille
  1. Rekisteröi huoltotyö online-portaalimme kautta syöttämällä hakukenttään laitteesi IMEI-koodi
  2. Näet laitteesi tiedot ja voit lisätä liiteeksi laitteesi takuukuitin, jos takuu on vielä voimassa
  3. Siirry eteenpäin valitsemalla Vian kuvaus
  4. Täytä tiedot laitteen viasta ja täytä tarvittavat lisätiedot huoltoliikkeelle
  5. Valitse toimistustapa (toimitamme laitteen takaisin valitsemallasi toimitustavalla)
  6. Pakkaa laitteesi huolellisesti ja toimita laite lähimpään postiisi tai Telia Kauppaan
  7. Seuraa toimittamasi laitteen huollon etenemistä asiakasportaalistamme

Huom! Voit myös viedä laitteesi suoraan Telia Kauppaan tai Telia Kauppa Miniin, jossa huoltotyö rekisteröidään ja laitteesi lähetetään huoltoon.

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Palvelulaitteen vakuutus

Varastettu palvelulaite

Kierrätyslaitteen takuu

Osto- ja takuukuitti

Huollon tilaaminen palvelulaitteelle

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

 Varaa soittoaika
Jätä tarjouspyyntö


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityspisteet

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Löydä lähin Telia Kaupan yrityspiste


PK-yritysten yritysmyynti

0200 20 300
Arkisin 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan