Päivitämme tällä hetkellä ohjeitamme vastaamaan uutta asiointipalveluamme. Asiakastuen ohjeistukset saattavat hetken erota uudesta Minun Telia Yrityksille -työpöytänäkymästä.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun käyttöoikeudet

Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelua käytetään Telia Tili -tunnuksilla. Tutustu asiointipalvelun käyttöönottoon ja kirjautumiseen.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjä voi antaa eri tasoisia käyttöoikeuksia asiointipalveluun. Lue lisää eri käyttäjärooleista ja roolin mukaisista näkymistä asiointipalvelussa. 

Ohjevideo käyttäjäoikeuksien hallinnoimiseen

Ohjevideossa kerromme muun muassa, kuinka

  1. Hallinnoit käyttäjien eri oikeustasoja
  2. Millaisia käyttäjärooleja on Telia Tilissä 

Käyttäjän lisäys ja eri oikeustasot ohjevideo.

Muokkaa käyttäjien käyttöoikeuksia

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä voit muokata käyttäjien käyttöoikeuksia. 

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse työpöydältä Hallinnoi yrityksiä ja käyttöoikeuksia -kohdasta Yrityksen käyttäjät.
  3. Valitse Yrityksen käyttäjät ja haluamasi käyttäjän tietojen oikeasta reunasta kynän kuva, eli  Muokkaa rooleja tai käyttöoikeuksia. ​​
  4. Tee haluamasi muutokset ja paina Jatka.
  5. Valitse Vahvista muutokset.

Voit valita myös Pikalinkkejä ylläpitäjille kohdasta Lisää uusi käyttäjä

Käyttäjäroolit
Telia Tilin käyttäjäroolit 
  • Pääkäyttäjä toimii yleensä yrityksen Telia Tilin omistajana. Yrityksellä on aina oltava pääkäyttäjä, joita voi olla vain yksi.  Yrityksen pääkäyttäjää ei voi suoraan poistaa, vaan pääkäyttäjäoikeus tulee siirtää toiselle käyttäjälle yrityksen sisällä. Katso ohje: Näin vaihdat asiointipalvelun pääkäyttäjän. Sen jälkeen vanhan pääkäyttäjän voi poistaa.
  • Ylläpitäjällä (Yleinen rooli) on vastaavat hallinnointioikeudet kuin pääkäyttäjällä.
  • Käyttäjä erikseen määritellyillä oikeuksilla saa oikeudet vain tiettyihin, erikseen määriteltyihin näkymiin. Näitä oikeuksia ovat Kaikkien liittymien ja tuotteiden hallinnointi, Rajoitettu liittymien ja tuotteiden hallinnointi, Raportit, Laskutus ja Kaikki palvelupyynnöt. Lisäksi eri palveluissa, kuten Colocation voi olla esimerkiksi ostajan- tai tietojen tarkastelijan rooleja. 
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun näkymä eri rooleissa

Kirjautumisen jälkeinen näkymä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa riippuu Telia Tilissä määritellyistä oikeuksista.

Yrityksen pääkäyttäjä ja ylläpitäjät näkevät kaiken mahdollisen yrityksen hallinnoimista tuotteista ja palveluista, kun taas rajoitetumpien roolien näkymä on heille määriteltyjen rajoitusten mukainen. Esimerkiksi pelkkä laskutusrooli antaa näkymän vain Laskutus-osioon.

Henkilöstön tilausoikeudet

Minun Telia Yrityksille pääkäyttäjänä voit määrittää koko henkilöstösi lisäpalveluiden tilausoikeudet, jotka koskevat Telia.fi-sivustolla, Minun Teliassa ja SMS-viesteillä tilattavia palveluita.

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse työpöydältä Hallinnoi yrityksiä ja käyttöoikeuksia -kohdasta Henkilöstön tilausoikeudet. 
  3. Valitse sopiva vaihtoehto seuraavista:

    Käyttäjä ei voi tilata lisäpalveluita (oletus)
    Käyttäjä voi tilata maksuttomia lisäpalveluita 
    Käyttäjä voi tilata kaikkia lisäpalveluita
    Käyttäjä voi tilata yrityksen määrittämiä lisäpalveluita.
  4. Tehtyäsi haluamasi muutokset valitse Tallenna.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan