Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Verkko-opinnot ja videokokoukset sujuvoittavat Novia ammattikorkeakoulun toimintaa

Monialainen Novia-ammattikorkeakoulu on noin 4000 opiskelijan ja 300 asiantuntijan koulutusyhteisö. Novia on Suomen suurin ruotsinkielinen ammattikorkeakoulu, jossa voi opiskella ammattikorkeakoulututkinnon yhdeksällä koulutusalalla. Koulutuspaikkakuntia on useita aina Raaseporista Pietarsaareen asti.

Joillakin pienillä aloilla sekä koulutustarpeet että opiskelijamäärät ovat sen verran pieniä, ettei opetusta voida aina järjestää monella eri paikkakunnalla vaan henkilöstön ja oppilaiden on itse liikuttava. Onneksi apu löytyy nykyään helposti modernien viestintäratkaisuiden avulla.

”Hallintohenkilöstömme, oppilaskunnan hallitus ja opettajat hyötyvät Telia Videoneuvottelupalvelusta, kun heidän ei tarvitse matkustaa eri yksiköiden välillä palavereissa”, sanoo Novian opetuspalveluiden päällikkö Thomas Böckelman. Telian Teamwork Specialist Heikki Hautala jatkaa, että videoneuvotteluiden tarkka kuva ja huippulaadukas ääni takaavat sen, ettei välimatka neuvottelukumppaneihin tunnu miltään. ”Palvelu on ekologinen ja taloudellinen vaihtoehto matkustamiselle”, Hautala toteaa.

”Tavoitteena on hyödyntää Telia Tila -palvelua jatkossa myös opiskelijoiden hyväksi. Novia kouluttaa jo nyt esimerkiksi sairaanhoitajia osittain verkko-opintojen kautta, mutta hybridikoulutusta, jossa lähi- ja etäopintojaksot yhdistetään on tarkoitus laajentaa eri koulutusaloille.”

”Kokonaan verkossa tehtävät etäopinnot tuovat lisää valinnanvaraa ja mielekkyyttä opiskeluun, kun kursseja voi valita niin oman kuin vieraankin paikkakunnan kursseista. Tulevaisuuden visiossa merenkulkualan opiskelijat voivat osallistua etänä opiskeluun myös meriharjoittelun aikana, riippumatta siitä millä valtamerellä heidän laivansa sillä hetkellä on.”

”Ylempiä amk-tutkintoja opiskellaan yleensä työn ohessa iltaisin ja viikonloppuisin. Toimiva digitaalinen tiimityöpalvelu vapauttaa oppimisen ajasta ja paikasta riippumattomaksi, mikä tuo lisää joustoa arkeen ja elämään. Se saattaa jopa vaikuttaa siihen, kuinka moni ylipäätään hankkii lisäkoulutusta kiireisen työelämän ohessa”, pohtii Böckelman.

Ciscon Webex -teknologiaa hyödyntävä Telia Tila on tehokas ryhmätyötä tukeva pilvipohjainen palvelu, joka toimii kaikilla laitteilla ja kaikissa verkoissa. Palvelun virtuaalitilassa opettaja ja opiskelijat voivat keskustella, jakaa materiaaleja ja osallistua opetukseen videokuvan ja työpöydänjaon kera tietoturvallisesti”, summaa Hautala palvelun hyödyt.

 

Haaste: Novia tarvitsi toimivat ratkaisut henkilöstön videokokouksiin ja opiskelijoiden sujuvaan etäopetukseen.

Ratkaisu: Novia valitsi kumppaniksi Telian, jonka Videoneuvottelu-palvelu vastasi nopeiden ja joustavien etäkokousten pitämisen tarpeeseen. Telia Tila -palvelun avulla Novia tulee kehittämään digitaalista etäopetusta lukuisilla eri paikkakunnilla.

Hyödyt: Hallintohenkilöstö ja opettajat säästävät aikaa ja matkakustannuksia verkkokokousten ansiosta. Digitaalinen oppiminen on puolestaan parhaimmillaan vuorovaikutteista, ekologista ja vaivatonta. Kun oppiminen ei ole aikaan, paikkaan tai laitteeseen sidottua, on opiskelijoilla enemmän valinnanvaraa, aikaa ja joustoa elämässä.

 

Kysy lisää palveluistamme ja kokeile ilmaiseksi!

Ota yhteyttä

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat Digitaalinen oppiminen
Lisää samasta aiheesta
Koulutusvientiä Kiinaan Telian palvelun avulla
”Menivät yhtä nopeasti kuin Metallican konserttiliput” – opettajat kisasivat mobiilipedagogiikan pilottipaikoista
Globaaleilla markkinoilla keskinkertainen ei riitä – RELEX vakuuttaa asiakkaansa maailmanluokan teknologialla
Tien päältä Yritysverkkoon – Telian ratkaisu helpottaa huoltomiesten työpäivää
Voitto kotiin – Espoon kaupungin järjestämän sisäilma-hackathonin voitti Telian joukkue
Liikkuva Yritysverkko keventää lakimiesten arkea
Office 365 liukui sulavasti Jää-Ahmojen seuratoiminnan tueksi
Teollinen internet vuosimallia 1997 – metsäkoneyhtiö Ponsse on tiennyt IoT:n menestysreseptin jo 20 vuotta
Edellinen artikkeli
Integroi sähköiset hyväksynnät Telia Sign APIlla
Telia Sign -palvelulla ratkot monet yrityksesi allekirjoitus- ja hyväksyntähaasteet. TeliaSignin ...
Seuraava artikkeli
Mobiiliverkkodata vie liikennesuunnittelun uudelle aikakaudelle
Vuoden 2018 alussa alkaneessa Strafican ja Telian pilottiprojektissa tutkitaan, pystytäänkö ...