Kaikki artikkelit yrityksille

Lisää liikennettä ja liikettä myyntiin – kolme vinkkiä kävijämäärien kasvattamiseen

2 min
Jarno Laitinen auttaa MTV:llä yrittäjiä parantamaan verkkonäkyvyyttään. MTV on osa Teliaa.

Uudet verkkosivut on julkistettu, mutta miten saan sivuille kävijöitä? Miten saisin lisää lukijoita, yhteydenottoja tai myyntiä verkkokaupasta?” Moni yrittäjä pohtii omien sivujen kävijämääriä ja löydettävyyttä viimeistään siinä vaiheessa, kun uudet sivut ovat valmiina. MTV:n asiakkuuspäällikkö Jarno Laitinen auttaa asiakkaitaan päivittäin näissä pohdinnoissa ja antaa kolme vinkkiä, miten jokainen yrittäjä voi kasvattaa omien verkkosivujensa kävijämääriä.

1. Panosta verkkosivujen löydettävyyteen

Verkkosivujen löydettävyyteen kannattaa panostaa, sillä moni potentiaalinen asiakas etsii hakukoneista tarpeisiin vastaavaa yritystä tai palvelua. Esimerkiksi Turusta kahvilaa etsivä asiakas kirjoittaa oletettavasti hakukenttään ”kahvila Turku”.

Telia Kotisivu- ja Verkkokauppa -palveluun kuuluu hakukoneoptimointi ja analytiikkatyökalu löydettävyyden parantamiseen. Sivujen luontainen löydettävyys paranee ajan kanssa etenkin käyttämällä yritykseen liittyviä hakusanoja sivuilla, luomalla säännöllisesti uutta sisältöä ja ohjaamalla mainonnalla asiakkaita verkkosivuille.

Löydettävyyteen voidaan vaikuttaa positiivisesti natiivimainonnalla. Natiivimainonta tarkoittaa, että yritys luo omista teemoistaan ja aiheistaan artikkeleita, jotka julkaistaan luotettavassa mediaympäristössä, esimerkiksi MTV:n uutissivustolla. Artikkeleista on linkitys yrityksen kotisivuille, jolloin orgaaninen hakukonelöydettävyys paranee. Sisällöt myös pysyvät uutissivustolla, joten kävijät löytävät niiden ääreen pitkänkin ajan kuluttua.

2. Digimainonnalla suoraan verkkokauppaan

Banneri- ja videomainonta sopii erinomaisesti, kun halutaan aktivoida suoraan yrityksen verkkosivuille. Bannerilla tarkoitetaan verkkoympäristössä julkaistavaa suorakaiteen muotoista mainosta. Mobiilissa digimainonta tavoittaa juuri ennen ostohetkeä tai tiedonhakua.

Banneriviestejä voi tehdä kustannustehokkaasti erilaisia ja tutkia, mikä viesti ohjaa parhaiten. Videomainonnassa taas yhdistyvät tv-mainonnan vaikuttavuus ja digimainonnan tarkka kohdennettavuus. Myös video- ja bannerimainontaa voi kohdistaa tietyn maantieteellisen alueen mukaan tai esimerkiksi haluttujen kävijöiden kiinnostuksenkohteiden pohjalta.

3. Tv-mainonta ohjaa vahvasti verkkoon

Moni asiakkaistamme on ollut jopa yllättänyt, miten tv-mainos on kasvattanut myös verkkoliikennettä, vaikka se ei olisi ollut kampanjan päätavoitteena. Asiakkaidemme kokemukset eivät ole väärässä: tv-mainonta tutkitusti ohjaa vahvasti verkkoon.

Verkkosivun osoite kannattaa mainita mainoksessa, mutta tv-mainonta kasvattaa myös yritykseen liittyviä verkkohakuja. Tv-mainonnan vahvuus on sen vaikuttavuudessa: liikkuvalla kuvalla voi kertoa pidemmin tai napakammin yrityksestä, rakentaa brändiä ja jättää vahvan muistijäljen katsojiin. Jos yrityksesi toimii vain tietyllä paikkakunnalla, voi tv-mainoskampanjan kohdistaa MTV3-kanavalla vain sille alueelle.

Muista nämä

Markkinoinnilla voidaan kasvattaa tehokkaasti kävijäliikennettä, mutta muista myös käyttää oikeita hakusanoja ja nostaa verkkosivujen osoitetta yrityksesi sosiaalisen median sivuilla, markkinointimateriaaleissa ja muissa luontevissa yhteyksissä.

Teksti: Katariina Kantola

Enemmän verkkokävijöitä?

Lue lisää MTV:n aluemainonnan mahdollisuuksista.

Tutustu
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Kotisivut Pienpalvelut Yrittäjän ratkaisut

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan