Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa evästeistä saat tietosuojalausunnostamme. Lue lisää

Takaisin

Ilveksen fanikokemus uudelle tasolle Telian Spotify Business -palvelun avulla

Ilves on Suomen suurin urheiluseura, joka liikuttaa 5 000 kaikenikäistä pelaajaa jääkiekossa, jalkapallossa, ringetessä, salibandyssä ja futsalissa. Jääkiekossa harrastajia on yli 700.

Kun Telian ja Ilveksen yhteistyö käynnistyi syksyllä 2017, oli molempien tavoitteena löytää uudenlaisia keinoja jääkiekon katselukokemuksen rikastamiseen niin halleilla kuin kotisohvilla digitaalisuuden avulla.

Aluksi Tampereen Hakametsän jäähallin Ilves-Klubilla otettiin käyttöön Telian Spotify Business -pilvipalvelu, jolla taustamusiikin soittaminen alkoi sujua näppärästi. Samalla Ilves julkaisi myös virallisen profiilinsa ja ensimmäisen soittolistansa Spotify-palvelussa.

”Yhteistyömme Telian kanssa tarjoaa Ilvekselle mahdollisuuden korostaa seuran pitkää historiaa myös musiikin keinoin. Olemme uudistaneet Ilves-Klubia ja jatkossa voimme teemoittaa iltoja esimerkiksi eri vuosikymmenillä otteluissa soineen musiikin avulla Spotify Business -palvelun välityksellä. Kannattajillamme on mahdollisuus elää ottelupäivää ja pelaajien arkea missä ja milloin vain Spotify -profiilimme kautta”, sanoo Ilves-Hockey Oy:n toimitusjohtaja Risto Jalo.

Jalon mukaan seurassa on ymmärretty musiikin olevan olennainen osa ottelukokemusta, samoin sen suuri merkitys katsojille.

”Musiikki viihdyttää, kannustaa, innostaa ja luo dramatiikkaa. Musiikin kautta voi elää urheilumuistoja uudelleen ja syventää fanikokemusta seuraamalla sekä kuuntelemalla oman suosikkipelaajan soittolistaa”, Jalo miettii.

”Spotify Business -palvelun avulla digitalisoimme taustamusiikin hallinnan. Spotify-profiili soittolistoineen avaa uusia mahdollisuuksia sosiaalisena mediana ja sisältömarkkinoinnissa”, luettelee Jalo uuden palvelun etuja.

Ilveksen Spotify-profiili on noussut kolmanneksi suosituimmaksi maailmassa jääkiekkojoukkueista – edellä vain New York Rangers ja Chicago Blackhawks

Ilveksen soittolistoilta löytyy laaja valikoima vuosien varrella ottelutapahtumissa soitetuista kappaleista – aina 90-luvulta tähän päivään saakka. Lisäksi palveluun nostetaan pelaajien ja valmennusjohdon omia listoja viikoittain.

”Ihmisillä on erilainen musiikkimaku, mutta virallisen profiilimme avulla saamme koottua toiveet yhdelle, ”Kannattajien ääni” -nimeä kantavalle listalle. Tämä helpottaa myös hallissa musiikkia soittavan DJ:mme työtä”, kertoo Ilves-Hockey Oy:n myyntipäällikkö Jussi Kankaanpää.

haaste

Ilves halusi löytää uusia keinoja kehittää ja digitalisoida fanikokemusta sekä omaa brändiään.

Ratkaisu

Spotify Business -palvelun käyttöönotto on avannut musiikin mahdollisuudet asiakaskokemuksen rikastamisessa ja digitalisoimisessa.

Hyödyt

Spotify Business -palvelu on digitalisoinut taustamusiikin hallinnan niin Hakametsän Ilves-Klubilla kuin jäähallillakin. Palvelu on avannut uusia mahdollisuuksia myös sosiaalisessa mediassa ja sisältömarkkinoinnissa.
 

Ilveksen kannattajat voivat nyt kuunnella suosikkipelaajiensa soittolistoja, vaikuttaa hallissa soitettaviin kappaleisiin ja elää huippuhetkiä uudelleen musiikin avulla. Spotify Business -sovelluksella ja musiikkiluvalla lakipykälät tulevat automaattisesti huomioiduiksi.

Teksti: Laura Kultaranta

 

 

 

 

Tutustu Telian Spotify Business -palveluun

Rakenna yrityksesi kuuloinen äänimaailma yhdellä sovelluksella.

Tutustu ja tilaa

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat
Lisää samasta aiheesta
Verkko-opinnot ja videokokoukset sujuvoittavat Novia ammattikorkeakoulun toimintaa
Liikkuva Yritysverkko keventää lakimiesten arkea
Koulutusvientiä Kiinaan Telian palvelun avulla
Office 365 liukui sulavasti Jää-Ahmojen seuratoiminnan tueksi
Teollinen internet vuosimallia 1997 – metsäkoneyhtiö Ponsse on tiennyt IoT:n menestysreseptin jo 20 vuotta
Moderni viestintäratkaisu ui Imatran Kylpylään – asiakaskokemus parantui kohisten
Laadukas valokuituyhteys välitti koripallon EM-kisojen donkkaukset ja syötöt kotikatsomoihin
New York Cityn liikennevalot verkkoon – Telian IoT-ratkaisu tekee suurkaupungin liikenteestä sutjakampaa
Edellinen artikkeli
Pystyykö keinoäly pysäyttämään yhä älykkäämmät virukset?
Tekoälyä hyödyntävät yhä useammat, kuten esimerkiksi hakkerit, jotka luovat yhä kehittyneempiä ...
Seuraava artikkeli
8-vuotias yrittäjä ja matematiikan tunteja vesipuistossa – Slushin sivutapahtumassa visioitiin opetusalan tulevaisuutta
XcitED-tapahtuman kantava teema oli yrittäjyys sekä teknologian hyödyntäminen opetuksessa.