Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Hyvä ohjeistus auttaa työntekijöitä some-viidakossa

Sonera on nyt Telia.

Yhä useammat meistä jakavat sosiaalisessa mediassa henkilökohtaisen elämän lisäksi myös työarkeaan. Monelle meistä nämä kaksi sekoittuvat iloisesti somessa – itsekin postaan Instagramiin duuniselfien ja seuraavaksi kuvan illallisestani.

Työntekijöiden aktivoituminen sosiaalisessa mediassa on lähtökohtaisesti yrityksille myönteistä ja toivottavaa. Se tarjoaa mahdollisuuden paitsi yritysmielikuvan ja työnantajaimagon parantamiseen että asiakasymmärryksen kasvattamiseen. Työntekijälle sosiaalinen media tarjoaa puolestaan mm. keinoja oman asiantuntijuuden ja osaamisen kehittämiseen.

Työntekijöiden yhä aktiivisempi sosiaalisen median käyttö voi myös aiheuttaa epäluuloja ja pelkoja. Johto voi kaivata some-tekemiseen selkeämpää linkkiä liiketoimintaan ja työntekijät puolestaan apua ja selkeämpiä ohjeita virheiden välttämiseen. Tässä vaiheessa kuvaan astuvat sosiaalisen median ohjeet ja niiden päivittäminen.

Peloista kannustukseen

Päivitimme Soneran sosiaalisen median ohjeet kevään aikana täysin uuteen muotoon. Aika oli ajanut ohi vanhoista ohjeista ja kaipasimme uutta näkökulmaa, joka henkisi #koskamävoin-asennetta ja uutta Soneraa. Päätimmekin olla vilkuilematta vanhoja ohjeita ja keskityimme etsimään uudenlaista, kannustavaa ja tiivistä muotoa ohjeille.

Yrityksemme arvot ovat dare, care ja simplify. Niiden pohjalta syntyi huoneentaulu, tiivis ja selkeä esitys Soneran some-ohjeista. Tämän lisäksi koostimme hiukan pidemmän ppt-esityksen, johon henkilökuntamme voi tutustua tarkemmin kaivatessaan tarkennusta tai apua.

Soneran sosiaalisen median ohjeistus from Sonera

Halusimme toimia arvojemme mukaisesti myös some-ohjeiden julkaisemisen osalta ja päätimmekin jakaa huoneentaulumme julkisesti somessa. Näin kaikki näkevät, millä pelisäännöillä me soneralaiset somessa toimimme.

Nyt toivoisinkin kommentteja teiltä – mitä mieltä olette uusista ohjeista? Millaisia ohjeita teillä on käytössänne ja millainen on hyvä some-ohje?

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa:

Twitter: @Sonera_uutiset, @Sonera_B2B, @sonera_security

Facebook: Sonera, Sonera Yrityksille, Sonera X

Instagram: soneraofficial, soneraxofficial

Youtube: Sonera, Sonera Yrityksille

LinkedIn: Sonera

Artikkelin aihealueet

Sosiaalinen media
Lisää samasta aiheesta
Viisi valttikorttia asiakaspalvelun kehittäjille – näin parannat asiakaskokemusta sosiaalisessa mediassa
Monta kanavaa, yksi asiakaskokemus – miten sosiaalisesta mediasta tehdään saumaton osa asiakaspalvelua
Yrittäjän digitaidot ajan tasalle – pienikin yritys voi olla iso somessa
Aki Riihilahti: Menestys pohjautuu teknologiaan, dataan ja analytiikkaan – myös urheiluseuroissa
Mursimme 10 yleistä myyttiä yritysten digitalisaatiosta – ethän sorru näihin?
Tubettaminen ja Tubecon – wtf?!
Aspa sukeltaa someen
Ykkösluokan some-asiakaskokemus
Edellinen artikkeli
#SoneraB2D Twitter chat – teemana digitalisaatio 1.9.2015
Vilkasta keskustelua mm. digitalisaation vaikutuksista yrityksiin ja tulevaisuuteen.
Seuraava artikkeli
Internet of Things (IoT) – Show me the money!!
Uusimmat uutiset IoT:n maailmasta.