Kaikki artikkelit

Asiakaspalveluratkaisu paransi Tumik Oy:n asiakaskokemusta

2 min

Tumik Oy, joka toimii Molok Oy:n valtuutettuna huoltoliikkeenä Etelä-Suomen alueella, otti käyttöön Telian Kontakti M -palvelun asiakaspalvelun parantamiseksi. Aikaisemmin puhelut kuormittivat vääriä henkilöitä, ja asiakas joutui odottamaan oikean henkilön yhteydenottoa.

"Sain aiemmin paljon asiakaspuheluita, joihin en pystynyt esimerkiksi palaverissa vastaamaan”, kertoo Tumik Oy:n hallituksen puheenjohtaja Juha Pallonen. ”Nyt asiakas tavoittaa heti oikean henkilön. Palvelusta on ollut myös yllättäviä hyötyjä – esimerkiksi työntekijöiden ajoturvallisuus on parantunut. Kun saapuvat puhelut voidaan nauhoittaa, asiakkaan puhelimessa antamia tietoja ei tarvitse kirjoittaa ylös ajon aikana tai vaikkapa kesken työtehtävän, vaan yksityiskohdat voidaan tarvittaessa tarkistaa jälkikäteen. Voimme näin myös varmistaa, että asiakas saa juuri sitä palvelua, mitä on tilannut."

Kontakti M toimii virtuaalisena muistikirjana, jota asiakaspalvelijat voivat hyödyntää myös puhelun jälkeen esimerkiksi tarkastaakseen asiakkaan yhteystiedot tai muita yksityiskohtia puhelusta. Palveluun sisältyvän raportointityökalun avulla voidaan tarkastella muun muassa puheluiden määriä ja kestoja sekä asiakkaan jonotusaikoja.

”Palvelun käyttöönotto oli yllättävän helppoa”, Pallonen sanoo. ”Se ei vaatinut meidän päässä juuri aikaa eikä vaivaa. Olen myös pitänyt palvelua helppokäyttöisenä. Siihen pystyy tekemään helposti muutoksia esimerkiksi jonotustiedotteiden tai puheluiden ohjausten osalta”, hän jatkaa.

Palvelua pystyy käyttämään millä tahansa päätelaitteella. Sen avulla voidaan hallita saapuvia puheluita siten, että ne kuormittavat asiakaspalvelijoita tasaisesti ja ohjautuvat oikeille henkilöille. Palvelu mahdollistaa asiakastiedotteet ruuhkatilanteissa sekä soittopyynnöt, jolloin asiakkaan ei tarvitse jäädä jonottamaan. Puheluiden tallennus mahdollistaa laadun valvomisen.

”Palvelu on helpottanut ja yksinkertaistanut tehtäviemme hoitamista, ja asiakkaan suuntaan palvelun käyttöönotto näkyy parantuneena asiakaspalveluna. Asiakkaan kysymyksiin pystytään nyt vastaamaan selvästi nopeammin kuin ennen. Toimintamme on tehokkaampaa, kun puheluita ja yhteydenottopyyntöjä ei tarvitse siirrellä välikäsien kautta työntekijältä toiselle, vaan ne ohjautuvat suoraan oikeaan paikkaan”, Pallonen sanoo.

Haaste:

Asiakaspuhelut eivät ohjautuneet suoraan oikealle henkilölle. Puhelut kuormittivat vääriä henkilöitä, ja asiakaspalvelu ei ollut jouhevaa ja nopeaa.

Ratkaisu:

Telian Kontakti M -palvelun avulla asiakaspuhelut voidaan niiden saapuessa ohjata oikeille henkilöille ja puheluiden kuormittavuutta voidaan tasata. Palvelun käyttöönotto on nopeaa ja helppoa.

Hyödyt:

Asiakaspalvelun laatu on parantunut ja toiminta on tehostunut. Hallinnointityökalua voi käyttää millä tahansa päätelaitteella ja sen avulla palveluun pystyy tekemään helposti muutoksia, esim. puheluiden ohjauksia ja jonotusviestejä. Saapuvat puhelut voidaan tallentaa, jolloin asiakaspalvelijat voivat palata niihin tarvittaessa yksityiskohtien tarkistamiseksi.

Kiinnostuitko asiakaspalveluratkaisuistamme?

Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

Jätä yhteystietosi meille
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat Vaihdepalvelut ja tavoitettavuus
Edellinen artikkeli
Digitalist IoT Forum: IoT:n hyödyntäminen mahdollistaa auton omistajalle uusia palveluita ja pitää tuotteen elinvoimaisena sen pitkän elinkaaren ajan
Honda Civic -autoista löytyvää sovelluskauppaa kehitettiin yli viiden vuoden ajan.
Seuraava artikkeli
Digitaalisen kasarmin mahdollistaa toimiva langaton verkko
Kasarmit digitalisoituvat kovaa vauhtia, mikä edellyttää myös toimivaa verkkoyhteyttä.

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan