Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Uusimmat blogit

Someaspassa jalkaudutaan asiakkaiden luo eri kanavien kautta - "Kesä hioi viestinnällisiä taitojani"

2 min
Salli Salo Salli Salo

Olen nyt toisen kesän telialainen – viime vuonna seikkailin kuluttaja-asiakaspalvelun puolella, ja tänä vuonna astuin some-tekijän saappaisiin. Telialla olen työskennellyt niin puhelinlinjassa kuin chatissakin. Tänä vuonna tieni vei taas Telialle, tällä kertaa itselle tuttuun ja turvalliseen someen. Talon lämmin ja mukaansatempaava ilmapiiri on siis tullut tutuksi! Kesätyö Telialla on itselle ollut kumpanakin kesänä mahtava kokemus monestakin syystä. Täällä sinun kanssasi työskentelee iso joukko mukavia, osaavia ja sinut avosylin vastaanottavia vakkarityöntekijöitä, minkä lisäksi palkka on erittäin kilpailukykyinen ja siihen on mahdollista itsekin vaikuttaa. Kirsikkana kakun päällä työ on oikeasti palkitsevaa ja oman kehityksen näkee jo ihan muutamassa kuukaudessa.

Somessa vastaan tulee kaikenlaisia tapauksia – milloin asiakas haluaa kertoa saaneensa meiltä hyvää palvelua, milloin puhelut ja viestit pätkivät ja tällöin some tuntuu luonnollisimmalta kanavalta kysyä apua. Olemme tehneet myös yhteistyötä muiden yritysten kanssa ja pitäneet yhdessä pöhinää yllä esimerkiksi Twitterissä. Aivan mahtavan lisän some-tiimissä olemiseen antaa se, että täällä pääsee hiomaan omia vahvuusalueitaan ja heikkouksiaan tsemppaavassa ympäristössä. Itselleni yksi työn tärkeimmistä tehtävistä on Yhteisö-blogien kirjoittaminen, mikä tukee omaa unelmaani journalismin parissa työskentelystä. Olen myös päässyt kääntämään tekstejä ruotsiksi sekä jeesaamaan kollegoitani ruotsinkielisten asiakkaiden kanssa. Kannattaa todella mainita omista vahvuuksistaan – ne ovat täällä kultaakin kalliimpia! Työn monipuolisuus antaa myös huikean mahdollisuuden tehdä työkokemuksesta omannäköisen. 

Telialla, niin asiakaspalvelun kuin somenkin puolella, saat ottaa kesätyöntekijänäkin rutkasti vastuuta sekä vaikuttaa työnkuvaasi. Työ on myös monipuolista ja joka päivälle voi odottaa jotain uutta, mikä ylläpitää työintoa sekä mielenkiintoa. Tässä työssä ehdoton valtti on se, että uskaltaa olla oma itsensä ja pistää oma persoonansa peliin, kun viestii asiakkaille julkisella seinällä. Kuluttaja-asiakaspalvelussa pätevät samat jutut, ja näiden lisäksi supliikkius ja rento mutta napakka ote työskentelyyn ja asiakaspalveluun auttavat sinua työssäsi aivan varmasti.

Pienessä somejengissämme on vahvasti läsnä yhteistyö sekä viihtyminen töissä. Toista jeesataan ja tsempataan, jos jokin tuntuu hankalalta, ja työporukan chatti laulaa ja läppä lentää pitkin päivää. Työkavereiden jaksamisesta ja esimerkiksi taukojen pitämisestä pidetään yhdessä huolta. Tämä työ on sinulle, joka haluat kirjoittaa ja hioa viestinnällisiä taitojasi sekä jalkautua eri tavalla asiakkaiden luo. Tässä jengissä on ilo työskennellä!

Salli Salo opiskelee pohjoismaisia kieliä ja kirjallisuutta Helsingin yliopistossa.

Lisää samasta aiheesta

Lisää samalta aihealueelta

Kesätyöntekijöiden blogi
Edellinen artikkeli
Laskutuksessa pääsee kehittämään osaamista monipuolisesti – "Olen päässyt luomaan omasta tehtävästäni juuri minun näköiseni"
Seuraava artikkeli
Rohkeutta, itseluottamusta ja ongelmanratkaisua – Aleksia pääsi kehittämään kaupallisella alalla tarvittavia taitoja taloyhtiöasukkaiden asiakaspalvelussa