Osa Telian asiakkaista ei saanut Suomi100-tekstiviestiä eilen

Telia lähetti eilen yhteensä 1,8 miljoonaa itsenäisyyspäivän onnitteluviestiä. Viestien kokonaismäärä olisi ollut tätäkin isompi, mutta osa viesteistä jäi lähettämättä lähetysprosessissa tapahtuneen virheen takia. Telia pahoittelee virhettä.

2017-12-07

Vajaa 20 prosenttia Telian asiakasta jäi vaille itsenäisyyspäivän onnittelutekstiviestiä. Syitä siihen, miksi asiakas ei ole saanut viestiä on useita.

”Rajasimme lähetyslistoiltamme pois sellaiset asiakkaat, joilla on totaalikielto voimassa. Päätimme myös olla lähettämättä multisim-liittymää käyttäville viestiä, sillä vaarana oli, että he olisivat saaneet viestin jopa yli 20 kertaa. Yrityspuolelta rajattiin pois salaiset numerot sekä erikseen sovitut yritykset ja yhteisöt”, kertoo Tatu Tuominen Telialta.

Etukäteen tehtyjen rajausten lisäksi listojen käsittelyssä tapahtui virhe.

”Osa asiakkaista joutui useampaan lähetyserään ja osa putosi puolestaan listoilta kokonaan pois. Tästä syystä osa asiakkaistamme saattoi saada viestin useaan otteeseen ja osa jäi puolestaan vaille viestiä”, sanoo Tuominen.

Telia lähetti viestejä yli 200 kappaletta sekunnissa. Lähetysnopeudesta johtuneita toimitettavuusvirheitä ei tapahtunut.

Mikäli et saanut onnitteluviestiä, voit tilata sen täältä.

Lisätiedot medialle:

Tatu Tuominen, viestintäjohtaja, Telia
0403024020
etunimi.sukunimi@teliacompany.com