Telialta tilatun Spotify Premiumin ohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Spotify Premium -palvelun uusmyynti on päättynyt joulukuussa 2020. Jo voimassa olevat Spotify-tilaukset jatkuvat kuitenkin kuten ennenkin.

Spotify Premium on lisämaksullinen musiikkipalvelu liittymäasiakkaillemme.

Spotifylla voit kuunnella ja ladata musiikkia helposti ja laillisesti. Kiinteällä kuukausimaksulla saat käyttöösi miljoonien kappaleiden musiikkikirjaston, jota voit kuunnella rajoittamattomasti. Offline-soittolistoja voidaan tallentaa enintään kolmeen eri laitteeseen. Offline-tilaa voidaan käyttää samaan aikaan esimerkiksi tietokoneessa, tabletissa ja puhelimessa. Palvelun käyttämiseen tarvitaan Spotify-tunnus.

Asennus ja käyttäminen

Palvelun käyttämiseen vaaditaan Spotify-tunnus ja tunnusta voi käyttää useissa laitteissa. Musiikkia voi kuitenkin kuunnella vain yhdeltä laitteelta kerrallaan. Voit aloittaa käytön heti, kun olet luonut tunnuksen ja ladannut Spotifyn laitteellesi.

Ohjeet Spotifyn käyttöön, kuten soittolistojen luomiseen, soittolistojen kopiointiin, muuttamisesta yhteissoittolistoiksi tai jakamisesta ystäville löydät Spotifyn tuesta.

Perhe-Premium

Spotify Familyn eli Perhe-Premiumin myynti on päättynyt.

Spotify Perhe-Premium on saatavana sinulle ja enintään viidelle muulle perheenjäsenelle, jotka kaikki asuvat samassa osoitteessa. Jokaisella perheenjäsenellä on oma Spotify-käyttäjätilinsä, jonne kukin voi luoda omat soittolistansa.

Meiltä tilattu tili toimii päätilinä, jota hallinnoidaan spotify.comissa. Alatilit päivitetään Premiumiksi kirjautumalla Spotify.comiin päätilin käyttäjätunnuksilla. Spotify Perhe-Premiumin käyttäminen muiden kuin perheenjäsenten kesken on kielletty.

Jotta muiden perheenjäsenten tilit voidaan lisätä Perhe-Premiumiin, tulee niiden olla Free-tilassa. Premium-tilaisia tilejä ei voi lisätä Perhe-Premiumiin.

Lisätietoja Spotifyn tuki-sivustolla osoitteessa support.spotify.com

Ongelmia tunnusten ja kirjautumisen kanssa
Unohtuneen salasanan tai käyttäjätunnuksen palautus

Voit tilata unohtuneen Spotify-tilin salasanan tai käyttäjätunnuksen osoitteessa spotify.com/fi kohdasta Unohditko käyttäjätunnuksesi tai salasanasi.

Spotifyn käyttäjätunnuksen vaihtaminen

Valitettavasti käyttäjätunnuksen vaihtaminen ei ole mahdollista. Jos välttämättä haluat vaihtaa käyttäjätunnusta, sinun tulee rekisteröityä uudelleen palveluun.

Spotify Premium -tunnuksen luominen Facebookin käyttäjätiedoilla ei onnistu

Turvallisuussyistä et voi käyttää Facebook-käyttäjätietojasi rekisteröityessäsi Spotify Premium -palveluun. Hae itsellesi Spotify-käyttäjätunnus (6 numeroa, esim. 111212) suoraan Spotifyn verkkosivuilta. Tarvitset Spotify-käyttäjätunnuksen ja sähköpostiosoitteen aktivoidaksesi itsellesi Spotify Premium -tilin.

Voit hakea Spotify-käyttäjätunnuksesi profiilisivultasi.

Kirjautuminen epäonnistuu ja Spotify ilmoittaa ohjelman olevan offline-tilassa

Jos Spotify jatkuvasti ilmoittaa, että olet offline-tilassa, on todennäköistä, että sillä on vaikeuksia löytää Internet-yhteys. Jos käytössäsi on palomuuri, esim. Norton Security tai F-Secure, poista kaikki Spotifyihin viittaavat asetukset ja sen jälkeen lisää Spotify uudelleen palomuuriasetuksiin.

Miksi minun täytyy kirjautua joka kerta, kun käynnistän Spotifyn Android-puhelimella?

Poista Spotify-sovellus puhelimen valikossa kohdassa Asetukset > Ohjelmat. Lataa ja asenna sitten Spotify uudelleen Google Playsta.

Ongelmia soittolistojen ja ohjelmiston kanssa
Soittolistani eivät lataudu tai päivity

Jos soittolistasi eivät lataudu tai päivity, älä tee palvelussa muutoksia. Todennäköisesti Spotifylla on tällöin ongelmia soittolistapalvelimien kanssa. Soittolistat tulevat takaisin saataville heti, kun tekniset ongelmat on ratkaistu.

Spotify Premium herjaa ohjelmistovirheestä

Ilmoita asiasta Spotifyn keskustelupalstalle ja liitä viestiisi seuraavat tiedot virhetilanteesta:

  • Miten vikatilanne ilmenee?
  • Miten se tapahtui?
  • Tarkempaa tietoa laitteesi kokoonpanosta (esimerkiksi käyttöjärjestelmä)
iPhone ja Error 117

Error 117 -virheilmoitus tarkoittaa, että valittuun wifi-verkkoon yhdistäminen ei ole sallittua tai palomuuri estää yhdistämisen. Kokeile toista wifi-verkkoa tai yhdistä laitteesi Spotifyhin 3G-yhteydellä.

Spotify ei mene Offline-tilaan

Jos huomaat, että et voi merkitä soittolistaa offline-käyttöön, uudelleenkäynnistä laite jotta voit sallia sen offline-synkronoinnin uudelleen.

Olen liittynyt Spotify Mobilen kautta wifiin, mutta en voi synkronoida kappaleita offline-käyttöön. Kappaleet ovat "odotustilassa (pending)" ja alkuun Spotifyn yläosa on sininen.

Kun Spotify Mobilen yläosa on sininen, se on offline-tilassa ja ei voi muodostaa yhteyttä nettiin. Tämä on yleinen ongelma, kun Spotify Mobilen käyttöön on asetettu wifi-rajoituksia (usein työpaikoilla).

Kokeile yhdistämistä toiseen wifi-verkkoon synkronoidaksesi soittolistoja offline-tilassa tai käytä 3G:tä musiikin kuunteluun.

Irtisanominen

Voit irtisanoa Spotify-tilauksesi, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan:

  1. Mene sivulle Liittymäni ja palveluni.
  2. Valitse se liittymä, jolle Spotify on tilattu ja paina sen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Valitse Lisäpalvelut > Käytössäsi nyt > Spotify > Poista palvelu.

Irtisanomisen jälkeen käyttöösi jää Spotifyn maksuton Free-versio, jossa kuulet mainoksia. Voit tilata myöhemmin samoilla tunnuksilla Premium-version uudelleen käyttöösi.

Voit aina olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.