Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Uudet Apple Watchit ovat nyt täällä

Apple Watch Series 3, 4 & 5 GPS + Cellular -kellot mobiiliyhteydellä eli eSIMillä saat vain meiltä.

Apple Watch Series 3, 4 & 5 GPS + Cellular -älykellot

Toimme yhdessä Applen kanssa ensimmäisenä Suomessa sinulle mahdollisuuden käyttää Apple Watch -älykelloa kuin puhelinta. eSIMin mahdollistamalla mobiiliyhteydellä varustettu Apple Watch mullistaa käsityksesi älykelloista.

Uusi Multi-palvelu tekee älykellon käytöstä huomattavasti aiempaa mutkattomampaa, sillä palvelun ansiosta kello ei ole enää riippuvainen puhelimen sim-kortista.

Miten hyödyn e-SIMistä?

Kun hankit eSIMillä varustetun Apple Watchin kaveriksi Multi-palvelun, mm. nämä asiat tulevat mahdollisiksi:

Tilaa Kello ja Multi-palvelu

Näin homma toimii

Ota käyttöösi Multi-palvelu

Multi-palvelun avulla saat valjastettua käyttöösi kaikki Apple Watchisi ominaisuudet.

Usein kysyttyä Apple Watchin mobiiliyhteydestä

Miten Apple Watch Series 3, 4 & 5 GPS + Cellular -kellot toimivat?

Cellular-version kellot sisältävät eSIMin, joka mahdollistaa mobiiliyhteyden käytön suoraan kellolla. Tämän ansiosta esimerkiksi puhelut, viestit sekä nettityhteyden vaativan sisällön käyttö onnistuu kellolla. Kellolla voit käyttää pääliittymän puhe-, viesti- ja nettipaketteja. Netin maksiminopeus Multi-palvelulla on kellon tukema 10 Mbit/s.

Mitä hyötyä mobiiliyhteydestä käytännössä on?

Kun kello käyttää mobiiliyhteyttä, voit esimerkiksi jättää puhelimen kotiin juoksulenkin ajaksi ja olla silti tavoitettavissa puheluiden ja viestien avulla. Mobiiliyhteys mahdollistaa myös esimerkiksi musiikin striimaamisen Apple Musicista sekä karttojen käytön ilman, että puhelin on mukana taskussasi ja yhteydessä kelloon Bluetoothilla.

Mitä tarvitsen Apple Watch mobiiliyhteyden käyttöönottoon?

Tarvitset nämä asiat käyttääksesi Apple Watchisi mobiiliyhteyttä:

  • Apple Watch Series 3, 4 tai 5 GPS + Cellular -kello
  • Apple iPhone 6 tai uudempi puhelin ja aina uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio
  • Puhelimessa on oltava Telian liittymä, jossa on käytössä maksuton Telia 4G-puhe -palvelu

Voit tarkistaa liittymäsi soveltuvuuden lähettämällä INFO KELLO numeroon 15400 (0 €).

Kun yllämainitut asiat ovat kunnossa, voit liittää kellon ja puhelimen pariksi ja ottaa mobiiliyhteyden käyttöön iPhonen Watch-sovelluksella.

Käyttöönotto-ohjeisiin

Maksaako mobiiliyhteyden käyttäminen Apple Watchilla?

Yhteys Multi -palvelun kuukausimaksu on 7,90 €/kk (6,37 €/kk ALV 0 %). Kuukausimaksuun sisältyy puhelinliittymäsi pakettien käyttö kellon avulla kotimaassa. Mikäli esim. puhepaketti pääsee loppumaan tai käytät jotain lisämaksullisia palvelunumeroita, on hinnoittelu kellolla käytettynä sama kuin puhelinliittymällä.

Multi-palvelun kuukausimaksu laskutetaan puhelinlaskusi yhteydessä.

Mitä verkkoyhteyksiä Apple Watch mobiiliyhteydellä tarjoaa?

Kotimaassa voit käyttää Apple Watch mobiiliyhteydellä 4G- ja 3G-verkkoja sekä wifi-verkkoja. Wifi:n kautta voit soittaa myös Telia Wifi-puheluita.

Miten saan Telia 4G-puheen käyttöön, jos liittymälläni ei ole sitä käytössä?

Telia 4G-puhe on kytketty sinulle automaattisesti, mikäli käytössäsi on Telian liittymä ja puhelimena iPhone 6 tai uudempi iPhone-malli, jonka käyttöjärjestelmässäsi on viimeisin päivitys.

Mikäli tästä huolimatta 4G-puhe ei ole käytössä (eli saat INFO KELLO -viestin vastauksena tiedon, että liittymältäsi ei löydy tukea Apple Watchille), on käytössäsi todennäköisesti jokin Multi-palvelun estävä lisäpalvelu, kuten Saldosopimus tai vanhempi Multi-SIM -palvelu. Ole tällöin yhteydessä Chattiimme (24/7) kirjautuneena osoitteessa telia.fi, tai puhelimitse 020 690 400 (ma–pe 8–18).

Mikä olet avannut uuden liittymän, tai siirtänyt liittymäsi toiselta operaattorilta Telialle, päivitetään liittymälle 4G-puhe automaattisesti. Tämä tehdään noin viikon kuluessa liittymäsi avautumisesta. Mikäli haluat, että 4G-puhe otetaan välittömästi käyttöön, voit olla yhteydessä Chattiimme (24/7) kirjautuneena osoitteessa telia.fi, tai puhelimitse 020 690 400 (ma–pe 8–18).

Miten sovellukset, kuten viestit ja kalenteri, synkronoidaan puhelimen ja kellon välillä?

iPhone ja kello käyttävät tietojen synkrointiin Bluetooth- ja mobiiliyhteyden lisäksi iCloudia. Kun olet ensin ottanut kellon käyttöön puhelimesi kautta, kannattaa vielä tarkistaa, että iCloud-asetukset ovat sinulle mieleiset. Esimerkiksi iMessage- ja SMS-viestit synkronoituvat iCloudin avulla, joten kannattaa aktivoida Viestit-sovellus iCloudin käyttöön.

Voinko saada mobiiliyhteyden kelloon, joka on ostettu Suomesta muualta kuin Telialta?

Kyllä voit. Vaatimukset ovat tällöin samat kuin Telialtakin ostettujen kellojen kanssa: tarvitset Telian puhelinliittymän, soveltuvan iPhone-puhelimen ja mobiiliyhteydellä varustetun Apple Watch -kellon (Series 3, 4 tai 5).

Voiko ulkomailta tuodun Apple Watchin eSIMillä ottaa käyttöön Suomessa?

Emme voi taata kaikkien ulkomailta hankittujen kellojen toimivuutta verkossamme. Apple Watch Series 3, 4 & 5 GPS + Cellular -kellojen mobiiliyhteys toimii lähtökohtaisesti verkossamme, ellei kellon myyjä ole asettanut kelloon operaattoriin tai verkkoon liittyviä tai aluekohtaisia rajoituksia.

Voiko Apple Watch -kelloa käyttää ulkomailla?

Apple Watch -kelloa voi käyttää ulkomailla Bluetooth-yhteydellä. Kellon rajoitteen mukaisesti mobiiliyhteys on kuitenkin käytettävissä vain Suomessa.

Voiko vanhempaan Apple Watchiin päivittää Cellular-ominaisuuden?

Ei valitettavasti voi, sillä vanhemman mallinen Apple Watch ei tue eSIM-ominaisuutta.

Minulla on yritysliittymä ja haluaisin hankkia Apple Watchin mobiiliyhteydellä, miten toimin?

Tarkasta ensin tukeeko liittymäsi kellon käyttöönottoa. Voit tehdä tarkistuksen lähettämällä tekstiviestin INFO KELLO numeroon 15400 (0 €).

Mikäli liittymä ei tue kellon käyttöönottoa, kannattaa ensin tarkistaa yritysliittymien rajoitukset 4G- ja wifi-puheluihin liittyen. Ota tarvittaessa yhteyttä yritysasiakaspalveluumme, niin voimme tarkastaa liittymän tilanteen ja mahdolliset palvelut, jotka estävät kellon käyttöönoton.

Mistä löydän lisätietoa Apple Watcheista?

Applen verkkosivuilla on saatavilla kattavasti tietoa.

Nouto myymälästä 0 €

Toimitusaika 1-2 tuntia.Voit tilata myymälästä löytyviä tuotteita verkosta ja noutaa ne myymälästä jopa kahdessa tunnissa! Lähetämme tekstiviestin, kun tilaus on noudettavissa.

Nouto Postin pakettiautomaatista 2,90 €

Toimitusaika 1-2 arkipäivää. Toimitukset ma-la klo 19 mennessä. Saat viestin kun paketti on noudettavissa valitsemastasi automaatista. Toimitus kuljetetaan ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä.

Nouto lähimmästä postista 4,90 €

Toimitusaika 1-2 arkipäivää. Toimitukset ma-la klo 19 mennessä. Saat viestin kun paketti on noudettavissa lähimmästä postista. Toimitus kuljetetaan ilmastoystävällisenä Posti Green -lähetyksenä.

Kotiinkuljetus 14,90 €

Toimitusaika 1-4 arkipäivää. Toimitusajankohta sovitaan kanssasi. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. Toimitus kuljetetaan ilmastoystävällisenä Posti Green -lähetyksenä.

Mikä on Posti Green? Lue lisää >

Telia Rahoitus -sopimus

  • Ei korkoja, ei kuluja, maksa kerralla tai osissa.
  • Jopa 36 kuukautta korotonta maksuaikaa laiteostoksellesi.
  • Luoton todellinen vuosikorko 0 %.
  • Ei sitoutumista liittymään.
  • Yksi luottotili. Kaikki laitteet samalle tilille ja laskulle.
  • Voit koska tahansa maksaa luoton kokonaan pois tai lyhentää luottoa laskutettua summaa enemmän.

Näin se toimii:

  1. Valitse verkkokaupastamme mieluisa laite ja haluamasi maksuaika.
  2. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  3. Saat luottopäätöksen heti ja toimitamme tilauksesi ilmastoystävällisesti jopa huomiseksi.

 

Telia helppi

  • Haluatko puhelimet, tabletit tai tietokoneet täysin käyttövalmiiksi asennettuna helposti?
  • Nyt jo 18 Telia Helppi -palvelupistettä Telia Kaupoissa apunasi. Katso lähin Helppi palvelupisteesi.
  • Helpin asiantuntijat auttavat ja opastavat sinua myös puhelimitse tai kotonasi ympäri Suomen

Lue lisää Telia Helpistä >

Laitehuollot ympäri Suomen

  • Yli 70 pistettä ympäri Suomen, joiden kautta korjautat laitteesi helposti, nopeasti ja edullisesti.
  • Huoltomme on valmistajien valtuuttama merkkihuolto ja käytämme aina vain valmistajan alkuperäisosia.
  • Kätevä itsepalveluportaali käytössäsi.

Lue lisää Telian huoltopalveluista >