0600 10 100

ma-pe 8 - 20, la 9 - 16.30 — 2,50 € / puhelu + 2,50 € / alk. min + mpm/pvm
Neuvot ja niksit Puhelimet ja tabletit Internetiin yhdistäminen puhelimella tai tabletilla

Nettiin yhdistäminen puhelimella tai tabletilla

Mobiililaitteiden yleisimpiä käyttötapoja on netin selaus. Suurin osa mobiililaitteista osaa hyödyntää langattomia WLAN-verkkoja, jonka kodin modeemi yleensä jakaa. Voidaksesi käyttää nettiä laitteellasi, pitää ensin oma laite yhdistää WLAN -verkkoon.

Mikäli käytät matkapuhelinverkon nettiyhteyksiä, pitää selvittää millainen nettipaketti liittymällä on. Yleisin on kiinteähintainen, rajaton data eli kuukausihinnalla saa käyttää nettiä niin paljon kuin haluaa.

Näin pääset puhelimella tai tabletilla nettiin:

Liitä laitteesi langattomaan lähiverkkoon (wlan):

  • Avaa laitteen valikko ja valitse asetukset
  • Etsi WLAN- tai WiFi -asetukset
  • Etsi listalta haluamasi verkko, yhdistä siihen ja syötä tarvittaessa verkon suojausavain. Kotona ollessasi langattoman verkon nimi ja salasana ilmoitetaan modeemin pohjassa/kyljessä olevassa tarrassa.
  • Avaa laitteen nettiselain ja mene haluamallesi verkkosivulle

Tai yhdistä puhelin tai tablet matkapuhelinverkkoon (3G, 4G tai 5G)

  • Nykypuhelimet hakevat tarvittavat asetukset nykyään automaattisesti, kun SIM-kortti on asetettu puhelimeen tai tablettiin ja oikea PIN-koodi annettu käynnistyksen yhteydessä
  • Näet verkon tilan puhelimen ruudun ylälaidasta (4G, H+, LTE jne.) ja silloin yhteys on valmis käytettäväksi
  • Tarkista asetuksista, että mobiilidata on päällä.
  • Jos yhteys ei toimi, kokeile käynnistää puhelin uudelleen
  • Vanhemmissa puhelimissa voi joutua tilaamaan verkon asetukset maksuttomana tekstiviestinä. Telian liittymissä se onnistuu lähettämällä viesti "ASETUKSET" numeroon 15400 (0€) ja asettamalla asetukset pian saapuvan asetusviestin ohjeiden mukaan.

Jos haluat asentajamme tekevän yhdistämiset puolestasi kaikille laitteillesi, tilaa Telia Helppi lähituki kotiisi.

Saisiko olla asennuspalvelua?

Telia Helppi on helpoin vaihtoehto esim. uusien älypuhelinten, tablettien, älytelevisioiden tai tietokoneiden ja lisälaitteiden käyttöönottamiseksi tai teknisten pulmien ratkasijaksi. Asennamme ja ratkomme puolestasi puhelimitse tai luonasi paikanpäällä sekä nyt myös kahdessa Telia Kaupassa.

0600 10 100

ma-pe 8 - 20, la 9 - 16.30 — 2,50 € / puhelu + 2,50 € / alkava min + mpm/pvm

Lue lisää