Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Tallennuspalvelu

Telia TV:n tallennuspalvelulla nappaat talteen jopa 3000 tuntia viihdettä 90 päivän ajaksi. Tallenteiden tekeminen ja katsominen onnistuu saumattomasti digiboksin ja mobiililaitteiden välillä.

Mikä on tallennuspalvelu?

Tallennuspalvelulla tallennat peruskanavien ohjelmia, vaikka jokaista kanavaa yhtäaikaa. Käytössäsi on valtava tallennustila, johon mahtuu jopa 3000 tuntia TV-ohjelmia. Tallenteiden katseluaika on 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat verkosta automaattisesti.

Tallennuspalvelussa tallenteiden tekeminen ja katsominen onnistuu saumattomasti digiboksin ja mobiililaitteiden välillä. Lisäksi tallennukset tallentuvat aina alusta asti, vaikka aloittaisit tallennuksen vasta viime minuuteilla.

Maksullisten kanavien ja HD-kanavien tallentamiseen tarvitset Telia TV digiboksin Telian laajakaistalla ja kovalevyn, mikä on Telia TV palvelun erikseen tilattava lisäominaisuus.

Paljonko tallennuspalvelu maksaa?

Palvelun hinta on 6,50 €/kk.

Miten saan tallennuspalvelun käyttööni muilla päätelaitteilla kuin digiboksin kautta TV-ruudulla?

Voit katsoa tallenteita tietokoneilla, tableteilla tai älypuhelimilla ottamalla käyttöösi Telia TV sovelluksen ja aktivoimalla siihen tallennuspalvelun. Mikäli tallennuspalvelu on jo tilattuna digiboksillesi, saat tallennuspalvelun sovellukseen ilman lisämaksua.

1. Jos sinulla on jo Telia TV sovellus, mutta siinä ei vielä ole tallennuspalvelua, voit tilata sen itsepalveluna tai chatin kautta kirjautumalla telia.fi:hin tai puhelimitse 020 690 400 (mpm/pvm).

2. Jos sinulla ei ole vielä Telia TV sovellusta, voit tilata sovellukseen maksuttomat tunnukset. Tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään ohjeet, joiden avulla aktivoit Telia TV -tunnukset. Kun olet tilannut ja aktivoinut tunnukset, voit lisätä tallennuspalvelun sovellukseen itsepalveluna tai chatin kautta kirjautumalla telia.fi:hin tai puhelimitse 020 690 400 (mpm/pvm).

Löydät Telia TV sovelluksen Applen ja Androidin sovelluskaupoista nimellä Telia TV.

Mitä tarkoittaa, että voin tallentaa ja käyttää tallenteita saumattomasti eri laitteilla?

Saumattomuus tarkoittaa sitä, että voit asettaa tallennuksia ja katsoa tallentamiasi ohjelmia sekä digiboksin että puhelimen, tabletin ja nettiselaimen kautta. Voit siis asettaa tallennuksen esimerkiksi puhelimella työpaikalta ja katsoa tallennuksen myöhemmin vaikkapa suoraan kotisohvalta Telian digiboksin ja TV-ruudun kautta. Tallennus toimii myös toisinpäin, voit tallentaa ohjelmia tallennuspalveluun digiboksilla ja katsoa ne myöhemmin vaikkapa tabletilla. Saumattomalla tallennuspalvelulla voit katsoa tallenteita kahdella eri mobiililaitteella sekä vielä yhdellä digiboksilla samaan aikaan.

Huom! National Geographic HD -kanavan ohjelmat ovat toistaiseksi katsottavissa vain sillä laitteella, jolla tallennus on tehty.

Miten käytän tallennuspalvelua?

Voit ajastaa tallennukset suoraan digiboksisi kautta tai Telia TV sovelluksella tai nettiselaimella osoitteessa tv.telia.fi. Voit katsoa tallennuksia vapaasti digiboksilla, puhelimella, tabletilla tai nettiselaimella, riippumatta siitä, millä laitteella olet tallennuksen asettanut.

Uudella saumattomalla palvelulla voit ajastaa tallennukset myös puhelimellasi tai tabletillasi ja voit myöhemmin katsoa ne suoraan televisiosta.

Kauanko tallenteet säilyvät?

Tallenteiden katseluaika on 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat verkosta automaattisesti.

Telia TV digiboksin kovalevylle tehdyt tallenteet ovat pysyviä. Kovalevy on erikseen tilattava lisäpalvelu.

Miten saan tallenteet säilymään yli 3 kuukautta?

Telian digiboksiin on mahdollista hankkia kovalevy, jossa tallenteet säilyvät yli 90 päivää.

Tallentavan digiboksin avulla voit tallentaa kaikkia TV-kanavia (sekä perus- että maksukanavia, myös HD-kanavia) suoraan Telia TV digiboksiin liitettävälle kovalevylle. Kovalevyllä saat lisäksi käyttöösi kätevän, perinteisistä digibokseista tutun ajansiirto-ominaisuuden, jolla voit itse päättää tauon paikan. Voit laittaa kanavan tauolle milloin tahansa ja jatkaa katselua vähän ajan päästä, kun sinulle sopii.

Telia TV digiboksi varustettuna kovalevyllä toimii ainoastaan Telian laajakaistan päällä. Varmista saatavuus osoitteeseesi ja tilaa kovalevy Telia TV digiboksiin asiakaspalvelustamme.  

Voinko tallentaa TV-kanavia HD-laadulla? Miten tallennan maksullisia kanavia?

Telian digiboksiin on mahdollista hankkia kovalevy, jolle voi tallentaa myös HD-kanavia ja maksullisia kanavia.

Tallentavan digiboksin avulla voit tallentaa kaikkia TV-kanavia (sekä perus- että maksukanavia, myös HD-kanavia) suoraan Telia TV digiboksiin liitettävälle kovalevylle. Kovalevyllä saat lisäksi käyttöösi kätevän, perinteisistä digibokseista tutun ajansiirto-ominaisuuden, jolla voit itse päättää tauon paikan. Voit laittaa kanavan tauolle milloin tahansa ja jatkaa katselua vähän ajan päästä, kun sinulle sopii.

Telia TV digiboksi varustettuna kovalevyllä toimii ainoastaan Telian laajakaistan päällä. Varmista saatavuus osoitteeseesi ja tilaa kovalevy Telia TV digiboksiin asiakaspalvelustamme.  

Miksi kaikkia ohjelmia ei voi tallentaa?

Sopimus- ja tekijänoikeussyistä johtuen kaikkia ohjelmia ei välttämättä ole mahdollista tallentaa. Sisällön omistajalla on oikeus kieltää ohjelman tallentaminen verkkoon.

Millä digiboksimalleilla tallennuspalvelu toimii?

Tallennuspalvelumme toimii kaikilla digiboksimalleillamme. Erillinen kovalevy on tilattavissa vain uusimmille boksimalleillemme. Telia TV digiboksi varustettuna kovalevyllä toimii ainoastaan Telian laajakaistan päällä. Varmista saatavuus osoitteeseesi ja tilaa kovalevy Telia TV digiboksiin asiakaspalvelustamme.  

Mihin digibokseihin on saatavissa erillinen kovalevy?

Erillinen kovalevy on saatavilla malleihin Arris 4302W ja Arris 4302, jotka tunnistaa niiden pyöreästä mallista. Mikäli sinulla on käytössä Telian vanhempi digiboksi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Telia TV digiboksi varustettuna kovalevyllä toimii ainoastaan Telian laajakaistan päällä. Varmista saatavuus osoitteeseesi ja tilaa kovalevy Telia TV digiboksiin asiakaspalvelustamme.  

Miten asetan jatkuvan tallennuksen?

Jatkuvia tallennuksia ei voi vielä asettaa sovelluksen eikä digiboksin kautta. Ominaisuus päivittyy palveluun myöhemmin.

Toistaiseksi jatkuvia tallenteita voi tehdä osoitteessa telia.fi/tallennus, kun käytössäsi on Telia TV digiboksi Telian laajakaistalla.

Käytän etätallennusta telia.fi/tallennus-sivulla sarjojen tallentamiseen. Miten asettamilleni tallennuksille käy?

Toistaiseksi etätallennus on käytettävissä osoitteessa telia.fi/tallennus kuten ennenkin, kun käytössäsi on Telia TV digiboksi Telian laajakaistalla.

Asettamasi ajastukset jatkavat toimintaansa niin, että tallennukset ovat katsottavissa sekä digiboksilla kuin mobiililaitteillakin.

Mitä jos olen tilannut useamman tallennuspalvelun eri digibokseille?

Tallennuspalvelu toimii jatkossa saumattomasti kaikkien digiboksien ja Telia TV -tunnusten välillä, jotka ovat sinun nimissäsi.

Voinko katsoa tallenteita myös Chromecastilla tai Apple TV:llä?

Tallennuspalvelun tallenteita on mahdollista katsoa myös Chromecastilla sekä Apple TV:llä peilaamalla TV-ruudulle tai AppleTV:ssä suoraan Telia TV sovelluksella.

Kovalevylle tallennetut ohjelmat on mahdollista katsoa vain digiboksin ja TV-ruudun kautta.

Olen kaapelikorttiasiakas, kuinka saan tallennuspalvelun?

Mikäli sinulla on käytössäsi Telia TV sovellus, voit tilata tallennuspalvelun sovellukseen itsepalveluna tai chatin kautta kirjautumalla telia.fi:hin tai puhelimitse 020 690 400 (mpm/pvm).

Millä kaikilla laitteilla voin tallentaa?

Voit käyttää tallennuspalvelua kaikilla Telia TV palvelun tukemilla laitteilla, mukaan lukien digiboksilla, älypuhelimella, tabletilla ja tietokoneella osoitteessa tv.telia.fi. Tarkista Telia TV sovelluksen laitevaatimukset täältä.

Lisäksi voit tallentaa kovalevylle tallentavalla digiboksillamme. Telia TV digiboksi varustettuna kovalevyllä toimii ainoastaan Telian laajakaistan päällä. Varmista saatavuus osoitteeseesi ja tilaa kovalevy Telia TV digiboksiin asiakaspalvelustamme.  

Voiko jonkin tallennetun TV-ohjelman katselun estää lapsilta?

Voit lukita tallennuksessa olevan tai tallennetun ohjelman erillisellä PIN-koodilla. PIN-koodin saat Tallennukset-kohdasta muokkaamalla tallennusta ja lukitsemalla tallennus.