Miten tulkitsen saamaani laskua?

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Tuntuuko laskun tulkinta hankalalta? Mietitkö esimerkiksi, mitä laskulla mainitut palvelutilaukset tarkoittavat? Tässä ohjeessa kerromme, mitä kaikkea laskusi sisältää ja mistä kohdista löydät tarvittavat tiedot. Katso alta ohjeet erilaisten lähettämiemme laskujen tulkintaan.

Kiinnitä laskua tarkistaessasi huomiota erityisesti näihin:

  • Mitä ajanjaksoa lasku koskee? Näet sen Laskutusjakso-kohdasta.
  • Onko tuotteella ollut etuhinta vai normaalihinta? Jos esimerkiksi määräaikainen etuhintajakso on päättynyt ja vaihtunut normaaliksi, on laskuerittelyssä yksi rivi etuhinnalle ja toinen normaalihinnalle.
  • Summa – laskuerittelystä näet tarkemmin, mistä laskun loppusumma on muodostunut.
Alku- tai loppulaskun tulkinta

Kuukausilaskutteisten palveluiden laskutus tapahtuu päiväkohtaisesti ja laskutusrajojen mukaan. Siksi ensimmäinen ja viimeinen lasku eivät välttämättä ole täydeltä kuukaudelta, vaan ne voivat olla yli tai alle kuukauden ajanjaksolta.

Kiinnitä laskua tarkistaessasi huomiota erityisesti näihin:

  • Mitä ajanjaksoa lasku koskee? Näet sen Laskutusjakso-kohdasta.
  • Onko tuotteella ollut etuhinta vai normaalihinta? Jos esimerkiksi määräaikainen etuhintajakso on päättynyt ja vaihtunut normaaliksi, on laskuerittelyssä yksi rivi etuhinnalle ja toinen normaalihinnalle.
  • Summa – laskuerittelystä näet tarkemmin, mistä laskun loppusumma on muodostunut.
Saitko jo irtisanotusta palvelusta laskun?

Kuukausilaskutteisten palveluiden palvelukuvauksissa on määritetty irtisanomisajat kullekin palvelulle. Palvelu on käytettävissä irtisanomisajan loppuun asti, johon asti siitä kertyy myös laskua. Viimeinen lasku tulee 1-2 kk irtisanomisen jälkeen, riippuen siitä onko palvelun käytöstä muodostunut kuukausihinnan lisäksi muita kuluja.

Esimerkki:
Irtisanot palvelun 10.6. ja sen irtisanomisaika on 14 vuorokautta, joten irtisanomisajan viimeinen päivä on 24.6. Heinäkuun alussa saat laskun, jolla veloitetaan kuukausimaksuja 24.6. asti. Elokuun alussa saat vielä laskun, jossa veloitetaan kuukausimaksuun kuulumattomat maksut, kuten puhelinliittymälle tilatut ulkomaan datapaketit tai Telia TV digiboksilla -palvelun kautta Vuokraamosta vuokratut elokuvat.

Matkapuhelinliittymän lasku

Puhelinlaskua tarkastellessa on hyvä muistaa:

  1. Maksajatieto – Laskun maksaja ja laskutusosoite.
  2. Laskutusjakso – Laskutusjakso on yleensä kuukauden mittainen. Jos laskun summa jää alle laskutusrajan (10 €), yhdistetään se seuraavaan laskuun. Tällöin laskutusjaksona näytetään kaikkien laskutettavien jaksojen aikaväli.
  3. Laskutusryhmä – Laskutusryhmä määrittelee laskun eräpäivän. Katso koko vuoden laskutusaikataulut eräpäivineen.
  4. Kertamaksut – Kertamaksuja ovat mm. liittymien avausmaksut ja lisäpalveluiden aktivointimaksut. Liittymään kuuluva laitesopimus on eritelty useimmiten myös kertamaksuna.
  5. Kuukausimaksut – Kuukausimaksuja ovat liittymien ja lisäpalveluiden kuukausimaksut, esim. puhe-, tekstiviesti- ja datapaketit, saldosopimus yms. kuukausimaksulliset palvelut. Huomioithan laskutusjakson pituuden, kun tarkistat kuukausimaksuja.
  6. Käyttömaksut – Käyttömaksuja ovat puhelut Suomessa, palvelupuhelut, ulkomaanpuhelut, video- ja datapuhelut, netin käyttö, tekstiviestit, multimediaviestit ja palvelutilaukset.
  7. Viivästyskorko / maksukehotus – Viivästysmaksut: Laskusta lähetetään maksukehotus kahden viikon kuluttua eräpäivästä, jos lasku on yhä maksamatta. Laskun eräpäivästä lukien maksamattomasta osuudesta veloitetaan viivästyskorko siihen saakka, kunnes lasku maksetaan. Maksukehotusmaksu ja viivästyskorko veloitetaan tulevalla laskulla.


     
  8. E-laskun tilaus – E-laskun kytkentään tarvittavat tiedot löydät tästä.
  9. Viitenumero – Käytä aina kyseisen laskun viitenumeroa maksaessasi, jotta maksu kohdistuu oikealle laskulle.


     
  10. Kuukausimaksut – Kuukausimaksuja ovat liittymien ja lisäpalveluiden kuukausimaksut. Jos kuukausimaksusta annetaan alennusta, näkyy etu omalla laskurivillään ”etu kuukausimaksusta”, jonka perässä sen kesto ja suuruus.
  11. Liittymäpaketin kuukausimaksu – Kuukausimaksu sisältää valitun liittymäpaketin mukaisesti puhetta, viestejä ja tiedonsiirtoa. Liittymälle kytketyistä lisäpalveluista laskutetaan erikseen palvelun mukainen kuukausimaksu.
  12. Paketista käytetty – Tästä näet laskutusjakson aikana käyttämäsi puhelut, viestit ja tiedonsiirron.


     
  13. Pakettiin kuulumattomat – Tästä näet liittymäpaketin ylimenevät ja pakettiin kuulumattomat laskutettavat kotimaan- ja ulkomaanpuhelut, viestit ja tiedonsiirron.
  14. Palvelupuhelut – Sisältää palvelunumeroihin ja numeropalveluihin soitetut puhelut, sekä muihin kuin Telian yritysnumeroihin soitetut puhelut. Palvelupuheluita ovat esim. television äänestykset ja kilpailut, asiointipalvelut virastoihin ja aikataulutiedustelut. Palvelupuheluiden hinta koostuu matkapuhelu- ja palveluosuudesta tai ulkomaanpuheluosuudesta. Matkapuheluosuus laskutetaan liittymätyypin hinnaston mukaan ja palvelu- tai ulkomaanpuheluosuus palveluntarjoajan hinnaston mukaan.
  15. Palvelutilaukset – Palvelutilauksia ovat kertamaksulliset palvelut, joita on tilattu tekstiviestillä tai internetistä. Palvelutilauksia ovat esimerkiksi matkalipputilaukset, numeropalvelun käyttö, soittoäänet, pelit ja erilaisiin kilpailuihin tai äänestyksiin osallistuminen tekstiviestillä sekä muut erityismaksulliset tekstiviestit.
  16. ALV-tiedot – Tästä näet, millä arvonlisäveroprosentilla matkapuhelinliittymän tapahtumia on laskutettu. Yleinen alv on 24 %. Alv 10 % laskutetaan mm. tekstiviestillä tilatuista matkalipuista.
  17. Edut yhteensä – Yhteenveto liittymille myönnetyistä alennuksista ja eduista.


     
  18. Palveluerittely – Palveluerittelystä näet tarkemman erittelyn soitoista palvelu- ja yritysnumeroihin sekä palvelutilauksista.
  19. Seloste palveluerittelystä – Lisätietoa alla olevasta erittelystä, ym. palveluerittelyyn liittyvistä asioista.
Laajakaistaliittymän lasku

  1. Maksajatieto – Laskun maksaja ja laskutusosoite.
  2. Laskun yhteenveto – Laskulla veloitettavat asiat kuten kuukausimaksut eriteltynä.
  3. Laskutusjakso – Aikaväli, jota lasku koskee.
  4. Laskun loppusumma – Laskutusraja on 10 €. Jos laskutus jää alle 10 €:n, siirretään se seuraavalle laskulle.


     
  5. Seuraavan laskun arvioitu eräpäivä
  6. E-lasku – Jos haluat jatkossa laskut suoraan verkkopankkiisi, löydät e-laskun kytkentään tarvittavat tiedot täältä.
  7. Viitenumero – Käytä maksun yhteydessä aina laskulla näkyvää viitenumeroa, jotta maksu saadaan kohdistettua oikealle laskulle.


     
  8. Kuukausimaksut – Kuukausimaksuja kertyy laajakaistaliittymästä, sekä joissain tapauksissa myös reitittimestä. Huomioithan laskutusjakson pituuden, kun tarkistat kuukausimaksuja.
  9. Laskutusperusteet – Laskutuskauden pituus on yksi (1) kuukausi. Lasku lähetetään jälkikäteen, jotta kaikki laskutusjakson aikana tehdyt muutokset ehtivät samalle laskulle. Laskutusjakso ei ole kalenterikuukausi, vaan kuukauden mittainen ajanjakso, jonka näet laskun etusivulta. Jos olet tilannut palvelun tai muuttanut sitä laskutusjakson aikana, seuraavalla laskullasi veloitetaan kuukausimaksu vain niiltä päiviltä, joina palvelu on ollut käytössä.
  10. Määräaikaisuus – Jos sopimus on määräaikainen, löydät tähdellä merkityistä kohdista määräaikaisuuden keston.
  11. Liittymän maksut yhteensä – Jos laskullasi veloitetaan useampaa liittymää, ne on eritelty liittymä-/palvelukohtaisesti ja summattu yhteen.
Kaapeli-TV:n perusliittymän laskut

Kaapeli-tv:n perusliittymän lasku tulee kerran vuodessa.

  1. Maksajatieto – Laskun maksaja ja laskutusosoite.
  2. Laskun tiedot – Tästä löydät mm. laskun numeron ja asiakasnumerosi.
  3. Laskutusjakso – Aikaväli, jota lasku koskee.


     
  4. Viivästysmaksut – Laskusta lähetetään maksukehotus kahden viikon kuluttua eräpäivästä, jos lasku on maksamatta. Laskun eräpäivästä lukien maksamattomasta osuudesta veloitetaan viivästyskorko siihen saakka, kunnes lasku maksetaan. Maksukehotusmaksu ja viivästyskorko veloitetaan seuraavalla vuosi- tai puolivuotislaskulla.
  5. Viitenumero – Käytä aina kyseisen laskun viitenumeroa maksaessasi.
Kaapelikortin ja kanavapakettien laskut

  1. Maksajatieto – Laskun maksaja ja laskutusosoite.
  2. Laskutusjakso – Laskutuskauden pituus on yksi (1) kuukausi. Laskutusjakso ei ole kalenterikuukausi, vaan kuukauden mittainen ajanjakso, jonka näet laskun etusivulta. Lasku lähetetään yleensä etukäteen. Jos olet tilannut palvelun tai muuttanut sitä laskutusjakson aikana, seuraavalla laskullasi veloitetaan kuukausimaksu vain niiltä päiviltä, joina palvelu on ollut käytössä.
    Lue lisää aloitus- tai loppulaskun tulkinnasta
  3. ALV-tiedot – Tästä näet, millä arvonlisäveroprosentilla kanavapaketteja ja mahdollisia muita tapahtumia on laskutettu. Yleinen alv on 24 %.


     
  4. Viivästyskorko / maksukehotus – Viivästysmaksut: Laskusta lähetetään maksukehotus kahden viikon kuluttua eräpäivästä. Laskun eräpäivästä lukien maksamattomasta osuudesta veloitetaan viivästyskorko siihen saakka, kunnes lasku maksetaan. Maksukehotusmaksu ja viivästyskorko veloitetaan seuraavalla laskulla.
  5. E-laskun tilaus – E-laskun kytkentään tarvittavat tiedot löydät tästä kohdasta.
  6. Viitenumero – Käytä aina kyseisen laskun viitenumeroa maksaessasi, jotta maksu kohdentuu oikealle laskulle.
Telia Play -palvelun lasku

  1. Laskun yhteenveto – Kuukausimaksut ja mahdolliset kanavapaketit eriteltynä.
  2. Laskutusjakso – Aikaväli, jota lasku koskee.
  3. Laskun loppusumma – Laskutusraja on 10 €. Jos summa jää alle 10 €:n, siirretään se seuraavalle laskulle.


     
  4. Seuraavan laskun arvioitu eräpäivä
  5. E-lasku – Jos haluat jatkossa laskut verkkopankkiisi, löydät tiedot e-laskun kytkentään täältä.
  6. Viitenumero – Käytä maksaessasi aina laskulla näkyvää viitenumeroa, jotta maksu kohdistuu oikealle laskulle.


     
  7. Laskutusperusteet – Laskutuskauden pituus on yksi (1) kuukausi. Laskutusjakso ei ole kalenterikuukausi, vaan kuukauden mittainen ajanjakso, jonka näet laskun etusivulta. Lasku lähetetään jälkikäteen, jotta kaikki laskutusjakson aikana tehdyt muutokset ehtivät samalle laskulle. Jos olet tilannut palvelun tai muuttanut sitä laskutusjakson aikana, seuraavalla laskullasi veloitetaan kuukausimaksu vain niiltä päiviltä, joina palvelu on ollut käytössä.
    Lue lisää aloitus- tai loppulaskun tulkinnasta
  8. Yhdistelmäpaketit – Jos olet tilannut paketin, joka sisältää esimerkiksi digiboksin, Tallennuspalvelun sekä katseltavaa yhteishintaan, voi laskulla tässä kohden näkyä 0 € hintaisia tuotteita, mutta alempaa löydät yhdistelmäpakettisi tuotteiden summat avattuna.
  9. Kuukausimaksut – Jos tilaukseesi kuuluu digiboksi, Tallennuspalvelu tai katseltavaa, näet niiden maksut täältä.
  10. Etuhinta – Jos tilauksessasi on voimassa etujakso, näet tästä etu- ja hinnastohinnan. Etujakson päätyttyä tilaus jatkuu hinnastohinnan mukaisesti.
  11. Liittymän maksut yhteensä – Tästä löydät tietylle Telia Play -käyttäjälle tilattujen palveluiden yhteissumman.
  12. Määräaikaisuus – Jos sopimus on määräaikainen, löydät tähdellä merkityistä kohdista määräaikaisuuden keston.
MTV Katsomo -suoratoistopalvelun lasku

  1. Laskun yhteenveto – Kuukausimaksut ja mahdolliset kanavapaketit eriteltynä.
  2. Laskutusjakso – Aikaväli, jota lasku koskee.
  3. Laskun loppusummaLaskutusraja on 10 €. Jos summa jää alle 10 €:n, siirretään se seuraavalle laskulle.

  4. Seuraavan laskun arvioitu eräpäivä
  5. E-lasku – Jos haluat jatkossa laskut suoraan verkkopankkiisi, löydät tiedot e-laskun kytkentään tästä.
  6. Viitenumero – Käytä maksaessasi aina laskulla näkyvää viitenumeroa, jotta maksu kohdistuu oikealle laskulle.

  7. MTV Katsomo -suoratoistopalvelun maksut
  8. Etuhinta – Tästä näet mahdollisen etuhinnan ja hinnastohinnan etujakson jälkeen. Asiakasetuhinta on niin pitkään voimassa kuin etuhintaan oikeuttava palvelu on käytössä. Jos etuhintaan oikeuttava palvelu poistuu kesken laskutuskauden, näkyy laskulla erikseen etuhintainen jakso sekä hinnastohintainen jakso.
  9. Laskutusperusteet – Laskutuskauden pituus on yksi (1) kuukausi. Laskutusjakso ei ole kalenterikuukausi, vaan kuukauden mittainen ajanjakso, jonka näet laskun etusivulta. Lasku lähetetään jälkikäteen, jotta kaikki laskutusjakson aikana tehdyt muutokset ehtivät samalle laskulle. Jos olet tilannut palvelun tai muuttanut sitä laskutusjakson aikana, seuraavalla laskullasi veloitetaan kuukausimaksu vain niiltä päiviltä, joina palvelu on ollut käytössä.
    Lue lisää aloitus- tai loppulaskun tulkinnasta
  10. Veloitettavien päivien määrä
  11. Veloitettavilta päiviltä muodostuva summa
Yhteislasku

Yhteislasku sisältää paljon tietoa. Jotta sinulla ei olisi epäselvyyttä laskusi sisällöstä, kokosimme tähän selvennykset laskun eri kohdista.

Tällä esimerkkilaskulla on seuraavat tuotteet:

  • Kolme puhelinliittymää
  • Yksi mobiililaajakaista
  • Kaksi Telia Play -tunnusta, joista toiseen on liitetty Tallennuspalvelu sekä boksi
  • Yksi kodin laajakaista
  • Turvapaketti-tietoturvapalvelu

  1. Laskun yhteenveto – Kuukausi- ja käyttömaksut, alennukset sekä mahdolliset kanavapaketit ja viivästyskorot eriteltynä.

  2. Seuraavan laskun arvioitu eräpäivä
  3. Viitenumero – Käytä maksaessa aina kullakin laskulla näkyvää viitenumeroa, jotta maksu kohdistuu oikealle laskulle.

    Kuvassa mobiililiittymän laskuerittely
     
  4. Laskutusjakso – Aikaväli, jota lasku koskee.
  5. Kuukausimaksut – Kuukausimaksuja ovat liittymien ja lisäpalveluiden kuukausimaksut, kuten puhe-, tekstiviesti- ja datapaketit. Huomioithan laskutusjakson pituuden, kun tarkistat kuukausimaksuja. Mukana ovat myös mahdolliset etujaksot.
  6. Paketista käytetty – Laskutusjakson aikana käytetty puheaika, viestit ja tiedonsiirto.
  7. Pakettiin kuulumattomat – Liittymäpaketin ylimenevät ja pakettiin kuulumattomat laskutettavat kotimaan- ja ulkomaanpuhelut, viestit ja tiedonsiirto.
  8. Palvelupuhelut ja palvelutilaukset:

    Palvelupuheluita ovat palvelunumeroihin ja numeropalveluihin soitetut puhelut sekä muihin kuin Telian yritysnumeroihin soitetut puhelut. Niitä ovat esim. television äänestykset ja kilpailut, asiointipalvelut virastoihin ja aikataulutiedustelut. Puheluiden hinta koostuu matkapuhelu- ja palveluosuudesta tai ulkomaanpuheluosuudesta. Matkapuheluosuus laskutetaan liittymän hinnaston mukaan ja palvelu- tai ulkomaanpuheluosuus palveluntarjoajan hinnaston mukaan.

    Palvelutilauksia ovat kertamaksulliset tekstiviestillä tai netistä tilatut palvelut. Niitä ovat esim. matkalipputilaukset, numeropalvelut, soittoäänet, pelit sekä kilpailuihin ja äänestyksiin osallistuminen tekstiviestillä ja muut erityismaksulliset tekstiviestit. (Tällä esimerkkilaskulla ei ole palvelutilauksia.)
     
  9. Laskutusperusteet – Aikaväli, jolla kyseinen kulu on muodostunut. Laskutuskauden pituus on yksi (1) kuukausi. Lasku lähetetään jälkikäteen, jotta kaikki kauden aikana tehdyt muutokset ehtivät samalle laskulle. Laskutusjakso ei ole kalenterikuukausi, vaan kuukauden mittainen ajanjakso, jonka näet laskulta liittymä- tai palvelukohtaisesti eriteltynä. Jos olet tilannut palvelun tai muuttanut sitä laskutusjakson aikana, seuraavalla laskulla veloitetaan kuukausimaksua vain niiltä päiviltä, joina palvelu on ollut käytössä.


    Tässä kuvassa näkyvät mobiilinetti sekä kaksi muuta puhelinliittymää. Ne ovat hyvin samankaltaisia ensimmäisen yllä esitetyn puhelinliittymän kanssa.
     
  10. Edut yhteensä – Yhteenveto mobiililiittymille myönnetyistä alennuksista ja eduista.
  11. Maksut yhteensä – Jos laskullasi veloitetaan useampaa mobiililiittymää, ne on eritelty liittymä- tai palvelukohtaisesti ja summattu yhteen.

    Kuvassa Telia Play -palvelut ja kanavapaketit
     
  12. Telia Play -tilaus ja siihen liitetyt palvelut
  13. Telia Playn tekniikkakohtaiset kuukausimaksut – Jos katsot Telia Playta boksilla tai Telia Play -boksi laajakaistalla -palvelulla, löydät sen kuukausimaksun tästä. Jos käytössäsi on Tallennuspalvelu, myös se näkyy tässä. Myös mahdollinen etuhinta on merkitty tähän.
  14. Kanavapaketit  – Tässä ovat tilaamasi kanavapaketit ja niiden mahdolliset etuhinnat.

    Kuvassa ovat kodin laajakaista, Turvapaketti sekä laskuerittelyn loppuosa.
     
  15. Kuukausimaksut – Kodin laajakaistan kuukausimaksut eriteltynä. Mukana on myös mahdollinen etuhinta.
  16. Turvapaketin kuukausimaksut – Myös mahdollinen etuhinta on merkitty tähän.
  17. Määräaikaisuus – Jos sinulla on määräaikainen sopimus, löydät tähdellä merkityistä kohdista määräaikaisuuden keston.
  18. ALV-tiedot – Tästä näet, millä arvonlisäveroprosentilla liittymien ja palveluiden tapahtumia on laskutettu. Yleinen alv on 24 %. Alv 10 % laskutetaan mm. tekstiviestillä tilatuista matkalipuista.

  19. Palveluerittely – Palveluerittelystä näet tarkemman erittelyn soitoista palvelu- ja yritysnumeroihin sekä palvelutilauksista.
Telia Rahoituksen lasku

  1. Infoteksti – Yleisiä ohjeita laskun maksamiseen
  2. Maksettava summa – Tästä näet, minkä verran eräpäivään mennessä on vähintään maksettava.
  3. Eräpäivä
  4. Viitenumero  – Varmista maksaessasi aina, että viitenumero on oikein.
  5. Kokonaisvelka – Kokonaisvelkasi ennen maksamista
  6. Maksun saajan tiedot – Maksun saajan tilinumero ja nimi

  7. Laskuerittely – Laskuerittely sisältää tiedon luottosi summasta ja luottotilisi tapahtumista. Sieltä löydät muun muassa tiedot tehdyistä ostoksista ja maksuista sekä veloitetuista maksuista.
  8. Asiakasnumerosi
Usein kysyttyä laskun tulkitsemisesta
Miksi laskulla on maksuja usealta laskutuskaudelta?

Jos laskutusraja ei ylity, laskua ei välttämättä lähetetä. Kertyneet maksut laskutetaan seuraavassa laskussa. Voit tarkistaa laskutusjakson laskun oikeasta yläkulmasta.

Miksi kuukausimaksu on noussut?

Kuukausimaksusi on voinut nousta esimerkiksi määräaikaisen kampanjahinnan päättymisen vuoksi.

Laskulla voi olla myös kuukausimaksun lisäksi erilaisia käyttömaksuja tai ostettuja palveluita. Näet nämä tiedot tarkemmin laskultasi. Voit tilata laskusta tarvittaessa puheluerittelyn.

Miksi laskulla on outo liittymänumero?

Kyseessä voi olla mobiililaajakaista, jolla on jolla on liittymänumero aivan kuten tavallisella matkapuhelinliittymällä. Mobiililaajakaistan tunnistat laskuerittelyssä Yhteys Mukaan -tekstistä liittymänumeron vieressä.

Jos sinulla ei ole mobiililaajakaistaa, ota yhteys asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.