Kun maksumuistutuspalvelu on päällä, saat muistutuksen sähköpostilla tai tekstiviestinä, kun lasku on maksamatta ja sen eräpäivästä on kulunut noin viikko.
Jos maksat laskun heti maksumuistutuksen saatuasi, vältyt ylimääräisiltä kuluilta eikä laskusi ole enää vaarassa siirtyä perintään. Maksumuistutuspalvelu muistuttaa myös, jos maksamatta jäänyt lasku uhkaa aiheuttaa liittymän sulkemisen. Ehdit estää liittymän sulkemisen maksamalla laskun heti sulusta varoittavan viestin saatuasi.
Maksumuistutuspalvelun käyttö on maksutonta.
Kytke MAKSUMUISTUTUSpalvelu
Jos olet hakenut laskulle lisää maksuaikaa eli tehnyt maksusopimuksen, emme lähetä alkuperäisen eräpäivän mukaista maksumuistutusta.
Maksumuistutuspalvelun käyttöönotto
Voit tilata muistutukset sähköpostilla haluamaasi osoitteeseen tai tekstiviestinä haluamaasi Telian liittymään.
- Kun painat alla olevasta napista, sinut ohjataan kirjautumaan, jos et ole vielä kirjautunut Minun Teliaan.
Kytke maksumuistutuspalvelu
- Valitse laskunumero sen laskutyypin kohdalta, jolle haluat kytkeä muistutuksen tai jonka muistutusta haluat päivittää. Jos sinulla on useita eri laskutyyppejä (matkapuhelin-, laajakaista- tai yhteislaskuja), tee muutokset kullekin laskutyypille erikseen.
- Etene ruudulla näkyvien ohjeiden mukaan.
Usein kysyttyä maksumuistutuksesta
Miksi sain maksumuistutuksen, vaikka laskusta on jo tehty maksusopimus?
Jos maksusopimuksen tekeminen ja maksumuistutuksen lähettäminen ajoittuvat kovin lähelle toisiaan, saatat saada alkuperäisen eräpäivän mukaisen maksumuistutuksen. Toimi tällaisessa tilanteessa maksusopimuksen mukaisesti.