Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Tukilakko haittaa Telian kuluttaja-asiakkaiden palvelua

Häiriön alkamisaika: 26.08.2020 15:46:00
Häiriön päättymisaika: 28.08.2020 23:59:00

Ammattiliitto Pro on ilmoittanut aamulla 27.8. alkavasta lakosta Telian kuluttaja-asiakapalvelussa. Pron mukaan lakko jatkuu 28.8.2020 klo 24 saakka, ja se vaikuttaa Telian asiakaspalvelun saatavuuteen lakon aikana.

Lakon taustalla on kiista Suomen Kotidata Oy:ssä sovellettavasta työehtosopimuksesta. Telia ei ole tässä kiistassa osapuolena. Suomen Kotidata Oy on Kaupan liiton jäsen ja sen perusteella Kaupan alan työehtosopimuksen piirissä. Kiistaan odotetaan ratkaisua työtuomioistuimesta.  

Kotidata tuottaa Telialle muun muassa Telia Helppi -palvelua. Telia toimii vastuullisesti ja edellyttää myös kumppaneiltaan lainsäädännön ja työehtosopimusten noudattamista.

Telia turvaa kansalaisten turvallisuuden ja yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittiset toiminnot kaikissa poikkeusolosuhteissa. Kaikki käytettävissä olevat resurssit priorisoidaan näiden kriittisten toimintojen ylläpitämiseen.

Pahoittelemme Ammattiliitto Pron työtaistelutoimenpiteistä asiakkaillemme mahdollisesti koituvaa haittaa.

Pahoittelemme häiriötä.
Telia