ICT-alan työriitaan sopu – työtaistelut peruuntuivat

Häiriön alkamisaika: 01.11.2017 06:00:00
Häiriön päättymisaika: 23.11.2017 18:06:00

ICT-alan työriitaan sopu – työtaistelut peruuntuvat

Työtaistelut voivat edelleen hidastaa Telian toimituksia, asennuksia ja viankorjausta

Meneillään olevat työtaistelut haittaavat Telian asiakkaiden palvelua. Lisäksi Ammattiliitto Pro on antanut lakkovaroituksen 27.11. alkavaksi suunnitellusta lakosta.

Toimialallamme käynnissä olevat työtaistelut saattavat edelleen aiheuttaa viiveitä toimituksissa, tilauksissa ja asennuksissa sekä ruuhkia asiakaspalvelussa. Viiveet johtuvat mm. ylityörajoituksista.

Lisäksi Ammattiliitto Pro on antanut ICT-alalle lakkovaroituksen. Lakko alkaisi 27.11., mikäli neuvotteluissa ei päästä sopuun ennen sitä. Toteutuessaan lakko haittaisi ja viivästyttäisi mm. Telian asiakaspalvelun toimintaa, tilauksia ja toimituksia sekä viankorjausta mahdollisissa vikatilanteissa.

Telia turvaa kansalaisten turvallisuuden ja yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittiset toiminnot kaikissa poikkeusolosuhteissa. Kaikki käytettävissä olevat resurssit priorisoidaan näiden kriittisten toimintojen ylläpitämiseen. Varotoimenpiteenä pidättäydymme edelleen joistakin verkkoon tehtävistä muutostöistä.

Pahoittelemme työtaistelutoimenpiteistä asiakkaillemme mahdollisesti koituvaa haittaa.



Industrial actions may still slow down Telia’s deliveries, installations and fault repair

Ongoing industrial actions have an effect on Telia’s customers. Furthermore, Trade Union Pro has given a notice of a strike action due to begin on the 27th of November.

Due to ongoing industrial actions, we may face delays in orders, deliveries and installations, and possibly queues in customer care. The delays are caused by overtime work restrictions.

Furthermore, Trade Union Pro has given a notice of a strike action in the ICTsector. The strike will begin on the 27th of November, if a solution is not reached in the negotiations. The strike would harm and delay Telia customer care operations, orders and deliveries and fault repair in possible fault situations.

Telia safeguards operations that are critical to society and people’s safety under all exceptional circumstances. All available resources will be reserved for the maintenance of these critical operations. As a safety precaution, we continue to abstain from some network-related changes during the actions. We apologize for any inconvenience the actions may cause to our customers.