Mitt Telia för Företag

Platsen för dina kundärenden.

Telia LIFE

Företagsportal är nu Mitt Telia för Företag! I den nya tjänsten kan du hantera företagstjänster och användaruppgifter, köpa nya produkter, se beställningar och fakturor och skicka servicebegäran. Den kostnadsfria tjänsten Mitt Telia För Företag är tillgänglig alltid och överallt.

Sköt dina ärenden enkelt – du kan logga in med vilken enhet som helst när som helst.
Smidig kundtjänst – du kan skicka meddelanden till kundtjänsten, göra servicebegäran och diskutera i chatten
Du får en överblick över din kundrelation och kan administrera dina befintliga tjänster
Hur loggar jag in?
 
  1. Logga in i ärendehanteringstjänsten Mitt Telia för Företag med ditt användarnamn för Telia Konto. Logga in
  2. Om du inte har ett användarnamn kan du registrera dig på samma inloggningssida.
    Skapa ett Telia konto
  3. När du loggar in med ditt användarnamn för Telia Konto kommer du in på den förnyade ingångssidan. Du får en överblick över din kundrelation och kan administrera dina befintliga tjänster.

 
Vad kan man göra i tjänsten?
Sköt dina ärenden enkelt

Telia Konto, som ingår i Mitt Telia för Företag, är en tjänst för att identifiera användaren, upprätthålla användaruppgifterna samt hantera företagets användarrättigheter och tjänster.

Genom att logga in med sitt användarnamn för Telia Konto kan användaren se, redigera och radera sina egna uppgifter. Företagets huvudadministratör och administratörer kan hantera användarnas behörigheter. På ingångssidan kan du byta företagsvy genom att byta Aktivt företag, om du har rätt att administrera flera företag i din organisation. Längst upp till höger kan du kan ändra inställningarna för din egen användarprofil i Telia Konto, så som ditt lösenord eller språk.

Skapa ett Telia Konto

Du kan skapa en ny servicebegäran eller ett nytt felärende

Du kan skapa en ny servicebegäran eller ett nytt felärende och bifoga bilagor, svara på frågor från kundtjänsten och följa upp behandlingen av dina ärenden. Du kan också göra sökningar och filtrera vyn som du vill. 

Via tjänsten får du information om eventuella störningar och andra viktiga frågor som gäller dig, så som öppna fakturor. Du kan också se erbjudanden och kampanjer som riktar sig till dig.

Du kan enkelt granska dina fakturor och hantera dina faktureringskonton

Du kan enkelt granska dina fakturor, hantera dina faktureringskonton och ändra faktureringssättet till exempelvis e-faktura. Du kan också välja hur vi ska skicka betalningspåminnelser, göra en massändring av dina faktureringsuppgifter och betala öppna fakturor via din nätbank. Fakturavyn anpassas enligt företagets storlek och ser olika ut för olika kunder.

Tjänsten erbjuder också rapporter som du kan sammanställa, till exempel en översikt av dina mobilabonnemang samt deras ändringshistorik.

Du kan också beställa nya tjänster och spåra leveransen av de tjänster du har beställt

I tjänsten Mitt Telia för Företag kan du administrera dina nuvarande tjänster, så som mobilabonnemang. Du kan också beställa nya tjänster och spåra leveransen av de tjänster du har beställt. Observera att vissa av dina produkter och tjänster fortfarande kan finnas under fliken Tidigare produkthantering (Vanha tuotehallinta).


 
Vi utvecklar ständigt tjänsten Mitt Telia för Företag

Vi informerar alltid om aktuella förändringar i tjänsten med ett meddelande i övre balken på ingångssidan.

Kontakta oss

 

Vad kommer att förändras?

Användarvyn i Mitt Telia för Företag blir tydligare och lättare att använda. Du kommer att se allt det viktigaste på skrivbordet – sådant som kräver din uppmärksamhet. Dina PUK-koder kommer också att finnas på skrivbordet.

Det blir lättare att följa med behandlingen av servicebegäran och felanmälan. I fortsättningen kan du enklare hitta statusen för din anmälningar. Från 5.10. ser du tre nya fält på ditt skrivbord: Palvelupyynnöt (servicebegäranden), Vikailmoitukset (felanmälaningar) och Palvelupyynnöt (Arkisto) (servicebegäranden, arkiv). Alla nya servicebegäranden görs i fliken Palvelupyynnöt. Om du inte hittar det ärende du letar efter, titta under fliken Palvelupyynnöt (Arkisto).

Du använder väl stark identifiering? Om inte, rekommenderar vi att du aktiverar den i din egen profil (Omat tiedot (egna uppgifter) -> Tilin asetukset (kontoinställningar) -> Vahva tunnistus (stark identifiering). Efter det kan du logga in på ett säkert sätt med mobil-ID eller bankkoder.

Vi vill utveckla och förbättra Mitt Telia för Företag tillsammans. Du kan enkelt ge respons direkt i tjänsten under Palautekysely (respons).

Kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp med att använda tjänsten. Vi håller dig informerad om kommande ändringar.  

Vad har förändrats?

Användarvyn i Mitt Telia för Företag blir tydligare och lättare att använda. Du kommer att se allt det viktigaste på skrivbordet – sådant som kräver din uppmärksamhet. Dina PUK-koder kommer också att finnas på skrivbordet.

Det blir lättare att följa med behandlingen av servicebegäran och felanmälan. I fortsättningen kan du enklare hitta statusen för din anmälningar. Från 5.10. ser du tre nya fält på ditt skrivbord: 

  • Servicebegäran 
  • Felrapportering
  • Servicebegäran (arkiv) 

Dessa fält hittar du i menyn eller på skrivbordet under Kontakta Telia. Alla nya servicebegäranden görs i fliken Servicebegäran. Om du inte hittar det ärende du letar efter, titta under fliken Servicebegäran (arkiv).

Alla nya felrapportter görs i fliken Felrapportering. I det här fältet hittar du även felrapportter du har gjort före 5.10 och du kan svara på dem.

Du använder väl stark identifiering? Om inte, rekommenderar vi att du aktiverar den i din egen profil Egna uppgifter -> Kontoinställningar -> Stark identifiering. Efter det kan du logga in på ett säkert sätt med mobil-ID eller bankkoder.

Vi vill utveckla och förbättra Mitt Telia för Företag tillsammans. Du kan enkelt ge respons direkt i tjänsten under Respons.

Kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp med att använda tjänsten. Vi håller dig informerad om kommande ändringar.

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan