Soitonsiirto toiseen numeroon

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Soitonsiirto tarkoittaa saapuvien puhelujen ohjaamista toiseen matkapuhelimeen, vastaajaan tai kotipuhelimeen. Soitonsiirtoja on erilaisia, joista voit valita tarpeisiisi sopivimman:

  • Välitön soitonsiirto (puhelut siirtyvät suoraan toiseen numeroon)
  • Soitonsiirto, jos puhelimeen ei vastata (soitto siirtyy, jos puhelimeen ei vastata 30 sekunnissa)
  • Soitonsiirto, jos puhelinta ei tavoiteta (soitto siirtyy välittömästi, jos puhelimeen ei saada yhteyttä)
  • Soitonsiirto, jos puhelin on varattu (jos meneillään on jo puhelu, uusi puhelu ohjataan vastaajaan)

Tekstiviestejä ei voi siirtää puhelujen tapaan.

Soitonsiirrolla ohjattu puhelu toiseen Telian liittymään on veloitukseton. Soitonsiirrolla ohjatusta puhelusta toisen operaattorin liittymään peritään vastaanottomaksu sekä kyseisen operaattorin puhelumaksu Suomeen.

Soitonsiirron kytkennän voit tehdä ilmaiseksi puhelimen ja liittymän ominaisuuksista riippuen puhelimen asetuksista tai  näppäinkomennoilla. Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita Minun Telia -asiointipalvelussa.

Nämä ohjeet eivät koske liittymiä, joissa on Toucpoint, VIP tai Smart Connect-palvelu. Tutustuthan palvelukohtaisiin soitonsiirron ohjeisiin, mikäli käytössäsi on TouchpointVIP tai Smart Connect -palvelu.

Vinkki!  Aseta soitonsiirto kansainvälisessä muodossa. Suomen maatunnus on +358. Kansainvälissä muodossa suuntanumerosta jätetään ensimmäinen nolla pois.

Esimerkiksi 0401234567 on kansainvälisessä muodossa +358401234567.

 

Välitön soitonsiirto

Voit siirtää kaikki puhelusi suoraan toiseen matkapuhelinliittymään välittömällä soitonsiirrolla. Välitön soitonsiirto toimii myös silloin, kun puhelimesi on suljettuna.

Välitön soitonsiirto puhelimen asetuksissa

Useimmissa puhelimissa soitonsiirtoja voi muokata puhelimen valikossa, eikä niitä tarvitse näppäillä alla olevilla numerokoodeilla. Katso tarkemmat ohjeet puhelimesi käyttöohjeista.

Välitön soitonsiirto manuaalisesti

Päälle: soita puhelimellasi **21*[kohdenumero kansainvälisessä muodossa]#

Poista: soita puhelimellasi ##21#

Esimerkiksi kun haluat siirtää kaikki sinulle tulevat puhelut numeroon 0401234567, soita puhelimellasi **21*+358401234567#

Soitonsiirto, jos puhelimeen ei vastata

Voit asettaa puhelimeen soitonsiirron, joka siirtää puhelut, mikäli puhelimeen ei vastata 30 sekunnin kuluessa. Palvelu ei toimi, jos puhelin on peittoalueen ulkopuolella tai pois päältä.

Päälle: soita puhelimellasi **61*[kohdenumero kansainvälisessä muodossa]#

Poista: soita puhelimellasi ##61#

Lyhennä puhelun siirtoaikaa esimerkiksi 10 sekuntiin soittamalla **61*[kohdenumero]**10#

Esimerkiksi kun haluat siirtää kaikki sinulle tulevat puhelut numeroon 0401234567, soita puhelimellasi **61*+358401234567#

Soitonsiirto, jos puhelinta ei tavoiteta

Voit asettaa puhelimeen soitonsiirron, joka siirtää puhelut, kun puhelimeen ei saada yhteyttä eli se on esimerkiksi pois päältä tai peittoalueen ulkopuolella.

Päälle: soita puhelimellasi **62*[kohdenumero kansainvälisessä muodossa]#

Poista: soita puhelimellasi ##62#

Esimerkiksi kun haluat siirtää kaikki sinulle tulevat puhelut numeroon 0401234567, soita puhelimellasi **62*+358401234567#

Soitonsiirto, jos puhelin on varattu

Voit asettaa puhelimeesi soitonsiirron sen ollessa varattu.

Tilaa soitonsiirto puhelimen ollessa varattu kirjautumalla hallinnoimaan omaa työsuhdeliittymääsi. Käyttäjätunnus on oma matkapuhelinnumerosi.

Päälle: soita puhelimellasi **67*[kohdenumero kansainvälisessä muodossa]#

Poista: soita puhelimellasi ##67#

Esimerkiksi kun haluat siirtää kaikki sinulle tulevat puhelut numeroon 0401234567, soita puhelimellasi **67*+358401234567#

Soitonsiirto, jos puhelin ei ole hallussasi

Jos puhelimesi ei ole hallussasi, voidaan soitonsiirron kytkentä tehdä asiakaspalvelussa kytkentämaksua vastaan, tai voit tehdä 4G-puhe -palvelun soitonsiirron kytkennän veloituksetta itsepalvelussa, ks. ohjeet alla. 

Löydät täältä asiakaspalvelun yhteystiedot

VoLTE-soitonsiirto Minun Telia -sivustolla

Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita Minun Telia -asiointipalvelussa.

 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä. Kirjaudu
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse Liittymäni ja palveluni ja sieltä liittymänumerosi.
  4. Valitse Lisäpalveluni-välilehti ja otsikon Telia 4G-puhe vieressä Muokkaa.
  5. Syötä numero, johon puhelut siirretään.
  6. Valitse, mitkä soitonsiirrot haluat aktivoida ja Lähetä tilaus.
VoLTE-soitonsiirto Minun Telia -sovelluksessa

Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita Minun Telia -asiointipalvelussa.

Lataa ensin Minun Telia -sovellus, jos sitä ei ole vielä puhelimessasi. Latauksen jälkeen asenna ja avaa sovellus.

LATAA SOVELLUS

 

  1. Valitse Minun Telia -sovelluksessa Puhelinliittymät-otsikon alta oikea liittymänumero.
  2. Valitse ylhäältä Palvelut.
  3. Valitse käytössäsi olevien palveluiden joukosta Telia 4G-puhe.
  4. Vieritä sivun alareunaan ja syötä numero, johon puhelut siirretään.
  5. Valitse, mitkä soitonsiirrot haluat aktivoida ja Lähetä tilaus.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu ja käyttötuki

Varaa soittoaika
Avaa chat


Telian asiakkaat ja ent. Telia Inmics-Nebulan PK-asiakkaat

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
(94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


ent. Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat

0600 16 171
Arkisin 9–15
(mpm/pvm)


Käyttötuki

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm (alv. 24 %))
Tutustu

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

 Varaa soittoaika
Jätä tarjouspyyntö


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityspisteet

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Löydä lähin Telia Kaupan yrityspiste


PK-yritysten yritysmyynti

0200 20 300
Arkisin 8–16
(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan